• PåEgenHand

Tips på gynekologer inför IVF - ensamstående

Önskar att det fanns en lista över vilka gynkliniker eller gynekologer i Sverige som går med på att göra tester inför och ultraljudskollar under IVF-behandling, när man som ensam kvinna tänker göra IVF i t.ex Danmark. 

Efter mail och jobbiga samtal (Receptionist: "Det är inte tillåtet, vet du väl. Nää, jag tror inte att någon av våra doktorer gör sånt.") (Kan väl fråga dem åtminstone!) slänger jag nu ut frågan:
    Kan någon tipsa om gynkliniker eller gynekologer i Stockholm som är villiga att hjälpa ensamstående att skaffa barn?

Eller varför inte i denna tråd skapa en lista över singelvänliga gynkliniker i hela Sverige...

Mvh

• Svar på tråden Tips på gynekologer inför IVF - ensamstående
  • tiltuss

Hej
    Jag är precis i samma situation, söker efter gynekolog.
    Organisationen "Femmis" har jag fått rekommenderad från en fertilitetsklinik i Danmarkoch jag har ansökt om medlemskap där, men jag är fortfarande osäker på vilken hjälp de har att erbjuda rent praktiskt.

• snart40

Hej, det är en jättebra fråga som även jag ställt mig.. tar gärna tips och råd om gynekolog som är lite mer vänlig inställd till singlar. Tar gärna emot både helt privata och landstingsknutna. Jag förstår om det är dumt att lägga ut här på offentligt forum. Skicka gärna ett privat meddelande här.

Mammamia klinikerna i sthlm har jag hört är vänligt inställda, stämmer det?

Tack!

Svar på tråden Tips på gynekologer inför IVF - ensamstående