• Nr4

Gissa kön på 3 ultraljudsbilder från v.20 underifrån

Vad tror ni?

• Svar på tråden Gissa kön på 3 ultraljudsbilder från v.20 underifrån
  • Nr4

Hur får man in bilderna? Laddar upp från iPhone men ingen bild syns...?

• liten2014
    Nr4 skrev 2014-05-11 16:25:52 följande:

Hur får man in bilderna? Laddar upp från iPhone men ingen bild syns...?

Måste ha appen familjeliv ny
  • Nr4

Första bilden jag har ser ut som flicka men bild två tycker jag ser ut som tre prickar och som en klump mellan benen. Bild tre är från sidan, rumpan till höger och lilla soppen som kanske pekar neråt??? Blir så undrande. Ser inga streck på bild två. Hoppas fler gissar.

På bild ett kanske strecken är för glesa... Är så nyfiken men vet inte. Tror nog mest på kille. Har en bild till som ser ut som kille. Lägger upp :)

• DraussenIstFeindlich

Jag tycker det mer ser ut som en snopp, men vad vet jag. Tror det är enklast att ni inte forskar eller funderar vidare på det här, tycker det bästa är att man förhåller sig ovetande och neutral tills bebis kommer ut. Jag har två bekanta som fick könet bekräftat av BM vid två olika ultraljud och sen därefter helt ställt in sig på att få en dotter, och blev sen i det närmaste chockade när det kom ut en pojk istället. Kan verka som en petitess men den mentala omställningen det innebar ledde faktiskt till att mamman var deprimerad den första tiden, då hon tydligen typ sörjde dottern hon trodde att hon skulle få... Kan verka ytligt och konstigt, men hon mådde faktiskt riktigt dåligt. Och väggmålningen i bebisens rum (där det stod Emilia, som "dottern" skulle heta) gjorde inte saken bättre. Så om två olika barnmorskor kan ta fel på könet så gissar jag att vi på FL kan vara till mycket litet hjälp... :)

• Nr4

Jag tycker att det är lite roligt att spekulera och gissa, ingen fler som vill gissa.
    Jag har en pojke och två flickor innan och de såg man mer tydligt på :)

Svar på tråden Gissa kön på 3 ultraljudsbilder från v.20 underifrån