barnet kallar alla killar pappa, vad ska jag göra?
Ja!
Jag har en son på 2,5 år. Det har varit struligt med hans pappa och förra året separerade vi. Under sommaren så hade fadern knappt kontakt med sonen och jag stod själv med sonen och dom träffades då och då pga hans missbruk. Han blev ren och allt började se bra ut.
På vintern hittade jag en ny och allt funkade bra. Jag och sonens pappa hade dock varit på och av ett tag och jag hade ändå träffat några däremellan. Sonen blev presenterad för några av dom men ENDAST som vänner.
Det slöt iallafall med att jag och sonens far försökte igen.
Han dumpade mig för ett tag sedan. Så jag började prata med en killkompis jag pratat med ca 1 års tid. Vi har alltid kunna prata om allt och har alltid klickat och känt saker för varandra.
Nu kommer vi till den svåra delen.
Samma dag som fadern dumpade mig så kom min tjejkompis, hennes kille och hans kompis in till stan. Min vän och hennes pojkvän har vi träffat förut men inte den andra killen.
Min son kallade båda killarna pappa. Jag skrattade lite och sa "men nej, nu vart det ju knasigt, din pappa är ju *namn*"
Igår kom min gamla killkompis hit och sov, han var bara presenterad som en kompis men klickade med sonen direkt.
Idag satt vi i badet och vi brukar leka en lek där jag säger "min ********** (pappans namn eller någon väns namn)* varpå sonen säger "min pappa *killkompisens namn*" Jag frågade då vad hans pappa heter och han sa rätt namn. När jag sedan frågar igen säger han "min pappa heter *pappans namn + kompisens namn*.
Nu blir jag kluiven och rädd. Jag vill ALDRIG att han skall kalla någon annan pappa än hans egna pappa.
Jag försöker att prata med honom om hans pappa och vem han är.
men det är så jävla svårt. Det känns som att han tror att varenda killkompis jag har, varenda kille han ser är pappa och inte kille. Alltså att han tror att det heter pappa om man är kille.
jag har aldrig tryckt i honom att kalla någon annan pappa. aldrig.
vad ska jag göra?
Jag vill inte ens att sonen ska prata med sin pappa i telefon nu om han skulle säga något om killen i samband med ordet pappa..