• emelyaus

Supermorsor-hur pallar ni??

Ok du har 1 barn. Du har kontroll. Ekologisk, hemlagad mat från grunden. Allt du säger till ditt barn är väldigt pedagogiskt. "Hen" går på pottan vid 22 månaders ålder, kan räkna till 10 på 2-års dagen och har aldrig smakat godis vid 3-årsdagen.

MEN HUR gör ni som har 2 eller fler barn?! Pallar ni detta?

Jag känner att det var hur lätt som helst att leva som ovan med en väldigt klar bild hur man ville uppfostra sina barn och vilka värderingar de skulle växa upp med. NÄR JAG HADE 1 BARN!!

Men herregud vem skulle tro hur det skulle bli sen. 2 barn. Hur klarar ni det?
    Kan ni. Verkligen jobba 2 jobb och samtidigt ha den här perfekta familjen som aldrig ger barnen en glass efter dagis för det finns ingen frukt och barnet står och drar och skriker i dina ben för det vill ha mat nuuuuu. Medan du steker på de små feta falukorv-ringarna.
    Kan ni verkligen behålla tålamodet trots er 4-åring kastar en tennisboll runt hela lägenheten så saker flyger ner?
    Hur kan ni klara av att vara så pedagogiska hela tiden??
    Jag är helt slut i slutet av dagen. Får det inte att gå runt psykiskt.

• Svar på tråden Supermorsor-hur pallar ni??
  • Malla1

Jag har 3 barn och väntar mitt 4e, jag kan gott erkänna att jag "fuskar" ganska ofta. Glass som muta för att dom ska gå hem snällt efter dagis, chips till en film en vardagskväll, är det stressigt en dag så kan jag gott koka makaroner och steka mamma scans köttbullar med gott samvete... Jag tror att det är ganska mycket "snack" hos dom "perfekta familjerna" där deras barn är alltid "såååå snälla och aldrig gör något dumt eller är olydig" alla barn går nog igenom mer eller mindre jobbiga perioder där föräldrarna står och drar sig i håret, jag står för att vissa dagar är mina barn rent ut sagt förjävliga, för jag är bara en människa, klart jag tröttnar och tappar energin!

• lövet2

Äh, man kan väl ändra sig! Här lagades det egen barnmat till första barnet, och något godis fick hon förstås inte förrän vid närmare 3 år. Det kändes viktigt av någon anledning, att hon var tidig i utvecklingen (fast det var hon ju egentligen inte), men pedagogisk var jag minst av allt. Mest irriterad över att hon inte betedde sig som jag trodde att barn skulle göra.

Övriga barn fick det lättare. De fick barnmatsburkar för det mesta, lördagsgodis från 1 år, och de fick utvecklas i sin egen takt. Och så fick de en mamma som var lite mer pedagogisk och hade tålamod. Det kom med stigande ålder och ökad erfarenhet ...

Svar på tråden Supermorsor-hur pallar ni??