Hur kan man fördröja en vårdnadstvist?
Tips?
Tips?
Samarbeta är ett jäkla bra tips!
Varför vill du fördröja det?
Ett hugskott - men är det du som har en dotter som hatar sin mamma?
Att medvetet fördröja en vårdnadstvist räknas som svårigheter att samarbeta, och det ligger i alla lägen till din nackdel. Försök istället att hitta bättre argument för varför du har rätt.
Nej. Det händer hela tiden. Tips?
En helt tokig idé: Samarbeta för barnets bästa istället.
Alla som faktiskt varit i en vårdnadstvist vet att det är ett helvete man går igenom. De som varit/är i en vet också att någon av parterna i en vårdnadstvist är antagligen störd på något vis. Annars hamnar man inte här enligt mig.
Det handlar ju ofta om misshandel, övergrepp, föräldrar som struntar i ungarna, missbruk osv.
Det kan finnas många orsaker till att det är strategiskt bra att tiden går. Inget konstigt med det.
Förslag tack!
Lite svårt att tipsa, vore enklare om man hade en bild av hur era liv ser ut och omständigheterna i just ert fall. Jag förstår om du inte vill röja för mycket men det vore lättare att komma på något då.
rent spontant tänker jag att barnet kanske har eller kan ha någon fritidssysselsättning som blir väldigt viktig för barnet och som skulle behöva avbrytas om barnet skulle behöva flytta till mamman.
Ja, bra förslag! Kom gärna med fler.
Ja, bra förslag! Kom gärna med fler.
Viktiga kontakter med andra vuxna, t ex farföräldrar, syskon, kusiner i nuvarande stad?
Jobbigt att byta skola flera gånger på kort tid?
Vänta lite med att ta upp vårdnaden för att låta nuvarande situation "landa" lite för alla?
Anlita en advokat som blir sjuk eller inte får tid till ärendet så att det behöver skjutas upp?
Om du inte hunnit bli stämd ännu så kan du ju i alla fall tjäna lite tid genom att se till att inte bli delgiven stämningen.