Många frågetecken
Bakgrund
Sista mensens första dag: 30/3
ÄL enligt stickor :16/4
Sex: 16, 17, 18 /4
Gravtest: 28 (+), 28 (+), 30 (Gravid, 1-2 v efter befruktning)
Symptom: trötthet, ökad miktionsfrekvens, otroligt svullna och ömma bröst, lite molande, dov värk i höger sida av magens nedre del
Måndag 5/5, 5+1: lite tunna, bruna flytningar
Tisdag 6/5, 5+2: lite tunna, bruna flytningar dagtid, avtagande symptom ffa bröst och trötthet, kväll färska blödningar med små klumpar i
Onsdag 7/5, 5+3: blödningar med stora klumpar i, magvärk och lätta kramper, ångest och sorg
Torsdag 8/5, 5+4: blödningar med klumpar förmiddag, avtar under eftermiddag, liksom värk och kramper bortsett från den molande dova värken i högra nedre delen av magen, hållkänsla vid rörelse
Idag
Tjatade till mig en akuttid på gynmottagningen för kontroll p.g.a. stor oro över den där värken i magen som i princip funnits sedan ÄL, rädd för utomkvedshavandeskap eller något fel på äggledaren. Gjordes vanlig kontroll, vaginalt ultraljud, blodprov. Allt såg normalt ut, fanns lite vätska i livmodern men inget annat, äggledare normala och blodprovet visar NOLL grav.hormoner (borde finnas kvar rätt mycket om missfallet var för 3 dagar sedan)!! Två läkare kollade och diskuterade proverna.
Antingen så var jag aldrig gravid, men i så fall visade tre 99%-iga gravtest (Clear Blue vid BIM och två dagar därefter) fel, och jag kände mig gravid, utan det här var en av oförklarlig anledning sen mens, dock oklart vad alla klumpar gjorde där då, antingen var det ett väldigt tidigt missfall som inte kom ut förrän nu, eller så var det en senare befruktning än beräknat men det utesluts p.g.a. blodprov visade inget hcg och vi hade inte sex efter den beräknade ÄL-perioden. Värken kan bero på ÄL, gulkroppscysta (syntes inte på UL) eller annat? Kvarstår det eller blir snabbt värre ska jag återkomma alt. besöka vanlig vårdcentral..
Någon som varit med om något liknande? Det känns väldigt skönt att veta att det inte är något utomkvedshavandeskap eller pågående graviditet efter den blödningen, men jag tror ändå att jag var gravid, åtminstone en kort stund.. Nu hoppas jag blödningen är över snart och att värken försvinner så jag kan återgå till jobb och så vi kan försöka igen!
Intressant var att läkaren frågade om jag varit inne på kontroll för att få bekräftat missfallet och verkade lite bekymrad över att jag inte fått komma, blivit erbjuden att prata med någon eller liknande. Nästa gång ska jag inte tveka utan kräva att få komma in om jag är osäker kring något, och jag kommer nog ha lite svårt att lita på gravtester!