• Tyra89

Ett tidigt missfall i april 2014

Jag fick missfall i slutet på april när jag var i vecka 6-7. Det var min första graviditet så det kändes sjukt jobbigt. Det var som en mensblödning ungefär och tog 8 dagar. Första dagen gick jag och väntade på att det skulle sluta blöda, men sen på kvällen när jag kom hem från jobbet fick jag jätteont i magen. Jag var jätteledsen och i chock... Men jag visste ju inte säkert om det faktiskt var missfall eller bara en "normal" blödning. Sen var jag hemma från jobbet i 3 dagar, under dessa dagar blödde jag mer och det började komma mer och mer klumpar. Det kom ut två större klumpar men resten var småklumpar, blod och slem. Eftersom att det aldrig gjorde jätteont och kroppen skötte det själv så besökte jag aldrig någon barnmorska eller gynekolog.

Från dag 1 så började jag läsa en massa trådar här på FL och googlade jättemycket om missfall. Jag tyckte det hjälpte mig att få kontroll över situationen och framför allt ingav det hopp att läsa om alla som blivit gravida igen efter sina missfall. Det blev lättare att börja tänka framåt då och jag känner verkligen nu som så många andra gjort att jag vill bli gravid igen!! Helst igår liksom!

Jag känner mig sjukt orolig över att det ska sluta med missfall igen..... Jag var inte orolig första gången, jag visste att risken fanns men jag tänkte ändå att jag skulle lyckas ta mig hela vägen.

Jag blev gravid på första försöket och det känns som att missfallet var relativt snällt mot kroppen. Jag hade inte mycket ont, inte mer än vid mens, och blödningen slutade efter 8 dagar. Så jag och min kille tänker börja försöka nu direkt efter.

Vi kör inte med ägglossningstest och så utan vi ligger lite på måfå, jag ska dock försöka få det till att bli varannan dag hehe...

Jag ville bara dela av mig med detta och hoppas att det kan vara till hjälp eller tröst för någon annan som tror sig vara eller hamnar i samma situation!

• Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014
  • elless

Låter precis som för oss! Har missfall nu och vi tänker försöka igen så fort blödningarna och det värsta är över. Lycka till!

MF v. 5+2 (20140506)
  • malina 87

Känner igen mig, fick missfall den 2 maj skulle precis gå in i vecka 7. Hoppas på att ett nytt fint + visar sig snart

• elless
    malina 87 skrev 2014-05-08 20:41:49 följande:
    Känner igen mig, fick missfall den 2 maj skulle precis gå in i vecka 7. Hoppas på att ett nytt fint + visar sig snart
    Lycka till! :) Kommer ni vänta till efter mens eller försöka direkt? Har någon av er blivit skrapade eller kollade? Här tar de inte in när det är så tidigt. 
    MF v. 5+2 (20140506)
  • malina 87

Jag blev inte skrapad, va till dr i måndags och gjorde vul, de visade sig då att allt va tomt och allt hade redan kommit ut.

Vi försöker direkt, dr sa att han inte såg nå hinder att vi inte kan försöka

• Tyra89
    malina 87 skrev 2014-05-08 22:13:01 följande:
    Jag blev inte skrapad, va till dr i måndags och gjorde vul, de visade sig då att allt va tomt och allt hade redan kommit ut.

Fick ni nån info om när ägglossning och mens ska komma? Det verkar som det kan variera en del... Tar du ägglossningstest?
  • elless
    malina 87 skrev 2014-05-08 22:13:01 följande:
    Jag försöker få komma in till gyn men är ju helt jävla omöjligt! Har haft ont i vad jag tror är ena äggledaren sedan befruktning i princip och fortfarande efter missfall på precis det stället.. Var orolig för utomkvedshavandeskap i början pga bara ont i ena sidan, och nu är jag inne på någon cysta. Rynkar på näsan Höll på att svimma förut när jag skulle duscha i förhoppning om att få komma in och så är det fullt redan för hela dagen! 
    MF v. 5+2 (20140506)
  • malina 87
    elless skrev 2014-05-09 09:16:53 följande:
    Jag försöker få komma in till gyn men är ju helt jävla omöjligt! Har haft ont i vad jag tror är ena äggledaren sedan befruktning i princip och fortfarande efter missfall på precis det stället.. Var orolig för utomkvedshavandeskap i början pga bara ont i ena sidan, och nu är jag inne på någon cysta. Rynkar på näsan Höll på att svimma förut när jag skulle duscha i förhoppning om att få komma in och så är det fullt redan för hela dagen! 
    MF v. 5+2 (20140506)
    Usch då, åk till gunakuten där lär dom ju ta hand om dig.
  • malina 87
    malina 87 skrev 2014-05-09 21:57:22 följande:
    Usch då, åk till gunakuten där lär dom ju ta hand om dig.
    Gynakuten ska de ju stå ;)
Svar på tråden Ett tidigt missfall i april 2014