• Bellissa

Musiktips! Vance Joy

Den här karln har fått mig att bli kär i musik igen, eller igen och igen. Jag har väl alltid älskat musik men jag finner mig in i hans texter som jag inte gjort på länge. Ni kanske hajjar? 

Om ni inte redan har hört Vance Joy så gör det för guds skull, karln har en röst av en ängel. 

James Keogh (mer känd som Vance Joy) är en australisk sångare och låtskrivare född i Melbourne. Han släppte sin debut-EP God Loves You When You're Dancing i mars 2013. Hans låt "
    ">Riptide
    " röstades som nummer #1 på 2013 Triple J Hottest 100 !

Så ni kan förstå att han är svinstor i Australien a.t.m. Även i Usa börjar han bli riktigt stor, Perez Hilton, superbloggaren har även skrivit om honom och där beskrev han honom som en blandning mellan Ed Sheeran och Jason Mraz. 

Lyssna och njut! Kommentera om ni hittar något kul eller någon bra låt med honom, så håller vi alla tummarna att han tar sig till Sverige och spelar snart va! PUSS

Här är hans senaste låt Riptide: 
    ">

• Svar på tråden Musiktips! Vance Joy
  • Vickslick

Vance är riktigt grym, kul att folk här i Sverige börjar få upp ögonen för honom mer !

• Bellissa
    Vickslick skrev 2014-05-13 10:42:25 följande:
    Vance är riktigt grym, kul att folk här i Sverige börjar få upp ögonen för honom mer !
    Du har bra musiksmak ! :D Kul att han blir stor här, då kanske man kan få se honom spela någonstans i sommar! Bråvalla kanske?
  • Vickslick
    Bellissa skrev 2014-05-19 14:06:24 följande:
    Du har bra musiksmak ! :D Kul att han blir stor här, då kanske man kan få se honom spela någonstans i sommar! Bråvalla kanske?
    Det tror jag nog att han kommer göra! Ses där =)
Svar på tråden Musiktips! Vance Joy