Trivs inte med familjelivet som ensamstående. Hjälp,
Min sambo och pappan till våra barn ( en son på 2år och en dotter på 8år) gjorde slut för ca 7 månader sedan. Vi hade en jobbig relation, han var inte så snäll mot mig, jag blev psykiskt misshandlad. Hårda ord var en vardag för mej. Och han drack för mycket, för ofta, vilket inte var ok med mej när vi har två barn.
Kände mig ensam i den relationen. Han var ofta iväg och gjorde saker och jag fick sitta hemma med barnen.
Så egentligen borde jag väl vara glad, men jag känner mej så fruktansvärt ensam.
Det är inte roligt att vara ensam med barn. Jag skäms för att jag känner så för mina barn är mitt allt.
Han har dem varannan helg. Eftersom vår son är för liten för varannan vecka.
Det är så svårt att fixa hushåll, mat, läxor, storhandling, tvätt, nattning, städ, badning m.m. helt själv.
Alla säger ju jämt i alla forum att be om hjälp. Men det är inte så lätt att få hjälp i tid och otid. för det första vill man ju klara sej själv och inte vara beroende av andra. För det andra har andra sina liv, jobb å vänner och har inte möjligheten att hjälpa till så ofta.
De dagar jag har barnen är jag nästan alltid ensam. För jag blir ju låst till hemmet i veckorna när min dotter har skola plus läxor. Jag får panik över att när jag nattat barnen så har jag ingen möjlighet att komma ut, ta en promenad. Såna möjligheter som man har när man är två.
Att laga mat när man är ensam med en tvååring är alltid dagens utmaning. Jag undrar varje dag hur jag överlevde dagen, hur jag lyckades ta mej igenom den.
Det är inte lätt att vara ensamstående och jag trivs inte alls med min situation. Jag trodde inte detta när jag skaffade barn. Att det skulle sluta med att jag blev ensamstående. Det är en stor sorg i hjärtat.
Hur klarar ni er andra ensamstående mammor? Nån med tröstande ord? Blir det bättre eller är det såhär det känns å vara ensamstående?!