• Minmajbebis

BF idag, följas åt?

BF idag och LÄNGTAR efter bebis!

Haft förvärkar från och till sedan i måndags men verkar inte vara något mer på gång.... Känner mest på natten men sen stannar det av igen på dagen...

Någon annan med samma bf eller i närheten? Hur går det för er? Vore kul att följas fram till våra bebisar är här! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF idag, följas åt?
  • Jennifer1991

Hejsan! Har oxå BF idag med andra barnet! Följs gärna åt! Själv har jag inga känningar alls tyvärr, hoppas på att förlossningen startar hux flux bara. Gick över 11 dagar med min dotter så är säker på att min kropp är en sån som går över tiden tyvärr haha!
    Har haft en superbra graviditet och mår fortfarande bra! Hur mår du? Är det ditt första barn?

• Minmajbebis

Åh vad kul!
    Mitt första barn så har ingen aning om hur det ska kännas, går och lägger mig varje kväll och hoppas att jag ska vakna av att vattnet går, lika besviken varje morgon Flört
    Har också haft en jättebra graviditet, men nu tycker jag att jag börjar känna mig tung och att det stramar extremt mycket i magen!
    Hur startade din första förlossning?

• Jennifer1991

Haha jag är likadan, man har ju ett litet hopp om att det kaanske ska starta även fast jag mest troligt går över en del. 
    Skönt med en bra graviditet! Känner mig också väldigt tung och otymplig nu i slutet, och så ilar och hugger det oerhört mellan benen när jag går.
    Mina värkar startade precis efter färdknäppen faktiskt, men då var det mest småvärkar som var väldigt oregelbundna under hela natten och förmiddagen. Det var inte först på eftermiddagen dom började göra väldigt ont men det var fortfarande väldigt glest mellan värkarna, mellan 6-9 minuter ungefär. Tillslut lyckades jag övertala förlossningen om att få komma in på en koll och väl där var jag öppen 6 cm även fast det var så glest mellan värkarna och 2.5 timmar senare var hon ute. Så jag är lite orolig att jag inte kommer ha sådana förvärkar den här gången utan att det startar rejält direkt, då blir det lite bråttom in haha!
    Min BM undersökte mig för 2 dagar sedan och då var min livmodertapp förkortad och väldigt mjuk och mogen, hon fick även in 1 finger och sa att jag var öppen ca 1,5 cm. Huvudet låg väldigt långt ner och var fixerat. Tydligen är det väldigt vanligt för andragångsföderskor att vara öppen och mogen flera veckor innan så vågar inte hoppas för mycket! Igår efter att ha färdknäppat så kom det lite blodigt slem (äcklig info förlåt) så jag hoppas ju att det betyder att jag öppnar mig lite mer iallafall haha..

Men du har förvärkar och så under nätterna? Det är mer än vad jag har, jag känner absolut ingenting på nätterna, bara sammandragningar med ett väldigt tryck neråt under dagarna. 

Har du några andra känningar/tecken på att det närmar sig? 

• Minmajbebis

Oj, vilken snabb förlossning! Men allt gick bra? Man tror ju att förstföderskors förlossningar aaaaalltid tar lång tid annars ju, haha!

Min barnmorska har inte gjort nån sån undersökning, brukar de det eller frågade du? Verkar ju som om det är på gång litegrann iallafall för dig Skrattande

Jaa känner mest på nätterna, mellan alla kisspauser, hur det värker och stramar. Men sedan igår känner jag väldigt mycket så fort jag bara går och blir typ andfådd för ingenting... Hoppas hoppas denna veckan iallafall!

Wow färdknäppen, är definitivt inte på humör för att prova den... Flört 

• Jennifer1991

Jadå jag hade en toppenförlossning så det känns väldigt bra inför denna också. Nej jag tog mod till mig och frågade och blev helt chockad när hon sa att hon kunde kolla!

Ja men då är det säkert din kropp som laddar upp, det är nog bara en tidsfråga gissar jag på! :) 

Hur känner du inför att gå över tiden och så? Själv känns det helt okej så länge förlossningen startar spontant, vill verkligen inte bli igångsatt...

haha nej det är inte jag heller egentligen, och verkligen inte min sambo hahaha men viljan av föda barn är för stoor så ikväll ska jag tvinga honom igen, stackaren  :P

• Minmajbebis

Åh tror du? Skrattande Så taggad nu! 

Vill ju helst inte gå över men känns som om det är bättre för kroppen att starta själv än att bli igångsatt! Här sätter de igång en 2 veckor över tiden, så man vet ju iallafall att bebisen kommer snaaart!

Vet du om det blir tjej eller kille?

• Jennifer1991

Jo men precis, tror att det är bäst när bebis får bestämma själv när den kommer ut men man hoppas ju att den bestämmer att komma ut snart haha!
    Ja det gör dom här också, bor i Stockholm, Huddinge. Vart bor du?
    Skönt att veta att man är gravid i Max 2 veckor till även fast det känns som en evighet haha..
    Ja vi ska ha en till tjej :) Vet ni vad det blir för kön?

• Minmajbebis

Bor i Göteborg! Ja två veckor är ju egentligen ingenting, men man har ju räknat med det här datumet sedan i höstas ju! Vi vet inte vad det blir, men trooor en tjej😊 Har börjat känns mig väldigt osocial och på dåligt humör senaste dagarna också, nåt du känner igen? Vill helst bara sitta hemma själv utan att träffa folk....

• Jennifer1991

Spännande, är det magkänslan som säger tjej? :)
    Haha jo jag med, finns några få personer jag känner att jag vill prata med men resten orkar jag inte prata med. Sedan är jag så bitter då  verkligen alla människor som varit gravida i min närhet under den här graviditeten fött innan BF och tycker det är så orättvist att jag inte får göra det haha. En tjej som var beräknad efter mig har redan fött och jag blir så avundsjuk! 

Får du sova något om nätterna?

Svar på tråden BF idag, följas åt?