Haha jag är likadan, man har ju ett litet hopp om att det kaanske ska starta även fast jag mest troligt går över en del.
Skönt med en bra graviditet! Känner mig också väldigt tung och otymplig nu i slutet, och så ilar och hugger det oerhört mellan benen när jag går.
Mina värkar startade precis efter färdknäppen faktiskt, men då var det mest småvärkar som var väldigt oregelbundna under hela natten och förmiddagen. Det var inte först på eftermiddagen dom började göra väldigt ont men det var fortfarande väldigt glest mellan värkarna, mellan 6-9 minuter ungefär. Tillslut lyckades jag övertala förlossningen om att få komma in på en koll och väl där var jag öppen 6 cm även fast det var så glest mellan värkarna och 2.5 timmar senare var hon ute. Så jag är lite orolig att jag inte kommer ha sådana förvärkar den här gången utan att det startar rejält direkt, då blir det lite bråttom in haha!
Min BM undersökte mig för 2 dagar sedan och då var min livmodertapp förkortad och väldigt mjuk och mogen, hon fick även in 1 finger och sa att jag var öppen ca 1,5 cm. Huvudet låg väldigt långt ner och var fixerat. Tydligen är det väldigt vanligt för andragångsföderskor att vara öppen och mogen flera veckor innan så vågar inte hoppas för mycket! Igår efter att ha färdknäppat så kom det lite blodigt slem (äcklig info förlåt) så jag hoppas ju att det betyder att jag öppnar mig lite mer iallafall haha..
Men du har förvärkar och så under nätterna? Det är mer än vad jag har, jag känner absolut ingenting på nätterna, bara sammandragningar med ett väldigt tryck neråt under dagarna.
Har du några andra känningar/tecken på att det närmar sig?