• traveler

Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%

Ja vad tror ni. Gudrun själv verkar optimistisk men det måste hon ju å andra sidan vara. Det var någon mätning där de t.o.m. nosade på 3% i opinionen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%
  • DenNamnbitne

Nej inte nu i höst. Jag tror inte de hinner växa tillräckligt för det. Men de kanske kan nå 3%. I Stockholm kan de komma in i stadshuset tror jag.

• traveler
    Fagerlund skrev 2014-05-08 12:39:32 följande:
    Varför finns alternativet "Vet inte" ?
    Ingen vet ju att de kommer in, folk kan bara tro. Och vet inte här betyder att man inte vet vad man skall få.
  • Mentat

Om de misslyckas så beror det i alla fall inte på att de blivit missgynnade av media...

• dessan59

Det ska inte behövas ett Feministiskt parti igentligen tycker jag,  jämnställdhet bla

ska ju bara finnas inom partier! frågar du en centerpartist om feminism 

i deras parti som kommer dom självklart att säga att "jodå självklart".

Det är ju inte så länge sedan som kvinnorna satt längst bak i kyrkan och gubbarna längs fram.

Sen skulle kvinnorna "tiga" i församlingen,om jag tycker att vi har kommit frmåt i vårt tänk

så hade FI aldrig funnits som parti!

• traveler
    dessan59 skrev 2014-05-08 13:56:09 följande:
    Det ska inte behövas ett Feministiskt parti igentligen tycker jag,  jämnställdhet bla

ska ju bara finnas inom partier! frågar du en centerpartist om feminism 

i deras parti som kommer dom självklart att säga att "jodå självklart".

Det är ju inte så länge sedan som kvinnorna satt längst bak i kyrkan och gubbarna längs fram.

Sen skulle kvinnorna "tiga" i församlingen,om jag tycker att vi har kommit frmåt i vårt tänk

så hade FI aldrig funnits som parti!
    Precis

och vad ska partiet heta när vi har nått full jämnställdhet? Ska de bara heta "initiativ" då?
  • Fagerlund
    traveler skrev 2014-05-08 12:42:53 följande:
    Ingen vet ju att de kommer in, folk kan bara tro. Och vet inte här betyder att man inte vet vad man skall få.
    Alla som svarar ja eller nej vet alltså hur det kommer att gå?
  • dessan59

traveler

den dagen som det händer att vi har en total jämnställdhet, behöver vi inte ha ett parti som FI. Det

är bara ett misslyckande omständigheter som det behövs starta parti som FI.

• Fagerlund
    dessan59 skrev 2014-05-08 15:14:46 följande:
    traveler

den dagen som det händer att vi har en total jämnställdhet, behöver vi inte ha ett parti som FI. Det

är bara ett misslyckande omständigheter som det behövs starta parti som FI.
    Vi har redan total jämställdhet i Sverige.
Svar på tråden Tror ni att Feministiskt initiativ klarar 4%