• koeping

Vägrar napp!

Min son på 3 månader fick för några dagar sen för sig att sluta helt med napp. Innan har nappen varit hans bästa vän både på dagarna och speciellt vid kvällning. Nu vägrar han dock napp hela tiden. Tandsprickning är det inte det har jag kollat. Är det nån mer som har erfarenhet av detta och kanske en teori vad det beror på? Är det vanligt att vägra napp så tidigt?

• Svar på tråden Vägrar napp!
  • Scj85

Tror det är ganska vanligt. Iaf så hände det med 2 av mina vänners barn omkring den åldern. Har väl förmodligen inte samma behov att det längre bara...

• Maria 79

Min dotter vägrade också napp och nappflaska och all annan mat med för den delen. Bara bröstet som dög, vilket iofs är bra, men i 13 månader... Så hon gick ju inte upp i vikt som hon skulle och jag fick amma dygnet runt i princip.. Nappen tog hon aldrig så..
    Idag är hon en pigg men ack så envis snart 5 åring som sedan 2 års ålder istället vägrar att gå på toaletten nån annanstans än hemma... Lite frustrerande då o då..

• koeping

Jo det måste vara nåt sånt men det kom så tvärt. Man ser ju barn i 1-2års åldern som använder napp men alla barn är väl olika.

• koeping

Jo det måste vara nåt sånt men det kom så tvärt. Man ser ju barn i 1-2års åldern som använder napp men alla barn är väl olika.

Svar på tråden Vägrar napp!