Behöver lite fakta..
Hallå hallå! Är gravid i v. 35 (34+3) och det blir mitt andra barn, första graviditeten gick hur bra som helst, behövde aldrig äta järntabletter osv. Jag var inne på sjukhuset nu i fredags och i söndags och fick lämna urinprov som visade +3 båda gångerna i socker, va hos min BM igår och urinet visade då +2 i socker och +1 i protein, blodtrycket va 130/60 och järnvärden va 111 och blodsocker låg på 11,2 så fick börja med järntabletter igår och fick även göra glukosbelastning idag och imorse när jag kom för att göra det så sa sköterskan "provsvaren kommer du få av din BM då vi inte ger ut det direkt till patienten" men jag såg när hon skrev ner det och på fastande mage hade jag 5,0 och efter 2 timmar 10,8 (tyckte jag hon skrev)..ringde till mvc vid 15.00 för att se om min BM fått resultatet för glukosbelastningen men fick till svar att det kommer med posten tidigast imorgon och att hon eventuellt hör av sig om det skulle va något, feg som jag är berättade jag ju inte att jag sett vad sköterskan antecknat, men vad betyder detta? Vet att man ska ligga under 8,0...bör jag va orolig då jag även har dåliga järnvärden, socker och protein i urinet? Tacksam för alla svar.