Är han ivrig att lära sig?
Jag vet, det är absolut livsfarligt att verka stolt eller skryta på den här sidan Men jag är ändå nyfiken och har ingen att jämföra med eftersom det är mitt första barn. Så, anonym på nätet ställer jag frågan och hoppas på trevlig ton
Jag upplever honom som fantastiskt ivrig att lära sig. Han har varit så sen födseln och motoriskt är han tidig/normalspann och går sen 10 månaders ålder. Kröp vid sex.
Iallafall, innan 15 månaders ålder kan han, för att nämna några färdigheter:
-förstå och utföra tex "har du någon boll?, kan du hämta den?" Då knatar han dit den nu kan vara och kommer tillbaka med den.
"Kan du ge den här till pappa?" och han gör det, var än pappa är i vårt hus eller där vi är. Han kan alltså ta "kommando" sas.
-Stänga dörrar, ta fram dammsugaren och liknande saker om vi ber honom.
-Peka ut oss, sig, näsor, huvud, tår, våra hundar efter deras namn, navel, lampa, klocka, bil, tv, blomma etc.
-efterlikna lejon, ko, häst, hund, katt, bil, rumpan.
- följa med till stor del i sånger med rörelse som "i ett hus", "blinka", "kulen natt" m.fl.
Sjunger visa av låtarna om vi ber honom. Visserligen i ba-bba-ba-text men såpass att man hör vilken sång det är
-peka ut djur han kan läten på i böcker
-säga dom klassiska orden, mamma, pappa, lampa, titta, a ä dä, allt annat blir olika toner av ba-ba