• Zimppa

Bidrag vad ska jag göra?

Hej alla jag behöver hjälp! Min son är 18 år gick inte ut grundskolan och fick vara en hemmasittare i 1år innan vi satt in honom via socialen på en skola som är ett behandling center/IV där man jobbar utifrån personerns förmåga! Han fick ta ångest dempabde mediciner under grundskolan villket gjorde honom slö och såg till att han halkade efter som skulle dämpa tvånget han hade/har! Nu är han 18 och har inte gått ut grundskolan ännu går i behandlings gymnasiet han har varit inkopplad längre tid med socialen bup ungdoms Prima osv.. men som tog slut men som då prima för vuxen startar upp igen! Han gick utredning fick beteende störning och hög inlärnings svårigheter extrem hög! Men ska göra om utredningen då familjenheten instirerar att göra om det för dem misstänker adhd! pappan betalar bara underhållsstöd men alla kostnader för skadegörelse osv räcker inte pengarna till! Jag har barnförsäkring på honom hos Folksam men då till frågan vad kan jah göra? Kan jah få ut någon peng för all den tid som gått ut med att fixa bussbiljetter missad skolgång möten osv! Och kan han själv söka något bidrag! För han kan verkligen inte jobba som det är nu'

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Bidrag vad ska jag göra?
  • Långbenopluto

Vad för skadegörelse?

Så länge han går i skolan är du försörjningsskyldig till 21 år. Pappan ska fortsätta betala underhåll lika länge.

Svar på tråden Bidrag vad ska jag göra?