• Förundrad

Dagis

Fråga, jag är ihop med en tjej med tre barn.
    Om jag skulle flytta ihop med henne, skulle då jag vara hemma med hennes barn ifrån dagis om mitt schema säger att jag är ledig?

• Svar på tråden Dagis
  • La Lola
    Korpen skrev 2014-05-05 22:01:16 följande:
    Ja, det hoppas jag. Man är ju en familj om man flyttar ihop.
    Exakt!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Förundrad

trodde i min egna lilla värld att det hängde på de biologiska föräldrarnas schema. Men icke sa nicke 

• Aileen Allannah

Nej, ditt schema har ingenting med bonusbarnets förskola att göra, du räknas inte som förälder i det läget. Vill du ha barnet hemma så är det naturligtvis inte dåligt, men du måste inte.

• La Lola
    Förundrad skrev 2014-05-05 22:11:54 följande:
    trodde i min egna lilla värld att det hängde på de biologiska föräldrarnas schema. Men icke sa nicke 
    Och jag trodde som sagt att man är en familj om man bor ihop.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MammaPe

Man behöver ju inte ha barnen hemma för att man är ledig heller....kan ju vara kul att hitta på nånting ibland men jag skulle nog njuta av egentiden, göra måsten mm. och sen hämta tidigt. Och det med mina egna barn.

• Förundrad
    MammaPe skrev 2014-05-05 22:22:54 följande:
    Man behöver ju inte ha barnen hemma för att man är ledig heller....kan ju vara kul att hitta på nånting ibland men jag skulle nog njuta av egentiden, göra måsten mm. och sen hämta tidigt. Och det med mina egna barn.
    Enligt min tjej så får man inte lämna barnen till dagis om man är ledig, utan då ska man va hemma med dem, vad stämmer?
    jag går med på att lämna dem för att utföra ärenden / träna / egentid för att sedan hämta dem tidigare.
  • Ellie
    Förundrad skrev 2014-05-05 22:27:37 följande:
    Enligt min tjej så får man inte lämna barnen till dagis om man är ledig, utan då ska man va hemma med dem, vad stämmer?
    jag går med på att lämna dem för att utföra ärenden / träna / egentid för att sedan hämta dem tidigare.
    Det beror på var i landet man bor. Hur som helst är jag ganska säker på att du inte har något ansvar utan man bara går efter de biologiska föräldrarnas scheman. För säkerhets skull kan ni kontakta en förskola där hon bor och höra vad som gäller just i den kommunen.
  • Aileen Allannah
    Förundrad skrev 2014-05-05 22:27:37 följande:
    Ja, biologiska föräldrar ska ha sina barn hemma när de är lediga (fast det är olika i olika kommuner, en del tillåter att man lämnar även om man har semester), men det gäller inte bonusföräldrar.
Svar på tråden Dagis