• GrabbarnaOchJag

Vecka 35, sätesbjudning!

Någon mer som har barn som ligger i säte? 

min yngsta låg i säte när vattnet gick, men hade redan planerat snitt så det gjorde inget. 

MEN nu ligger denna i säte också och jag känner att han inte rör sig så mycket längre.. Var in till förlossningen i torsdagskväll och kurvan såg bra ut men på ul ville han inte visa några rörelser.. han sov.
    På fredagen fick vi komma in igen och kolla och då rörde han sig iaf. :) och allt såg bra ut. 

Men jag tycker fortfarande att rörelserna känns mycket mindre.

Kan det ha att göra med att han vänt sig? tidigare har han legat med huvudet nere. 

Minns inte riktigt hur det kändes förra gången när jag bar i säte.. :P 

• Svar på tråden Vecka 35, sätesbjudning!
  • MEW85

Jag är gravid i vecka 31 med andra barnet och bebisen sitter/ligger i säte precis som storebror gjorde.
    Jag känner mest rörelser på ena sidan magen då båda barnen valt att hålla sig på höger sida. Har också märkt att denna bebis rör sig mer inåt i magen, det känns mycket mindre.

Kan du känna huvudet vid revbensbågen? Det kan jag, känner igen känslan från när sonen låg i magen. Det är runt, hårt och går att lägga en kupad hand runt.

• GrabbarnaOchJag

jag tycker att det ofta blir som ett tryck vid vänster revben och man kan känna som en stor bula under.. på höger sida är det mjukare och känns nästan tomt?? haha. 

han har så konstiga rörelser för sig.. på nätterna är det HELT lugnt så då ligger jag vaken och funderar på om han lever.. sen på förmiddagen så kan det bökas ordentligt.. men i stora rörelser! övrig tid känner jag bara små puffar typ.. 

ska till min bm i morgon, hon får hjälpa mig att avgöra om det är normalt att han känns så här slö.. man blir ju orolig

• MEW85

Hur går det?

Jag är i vecka 32+0 och huvudet är fortfarande uppåt. Var på TUL förra veckan.
    Här är det fullt ös på natten, vaknar flera gånger av rörelser.

Haha, precis så är det för mig fast på motsatt sida. Tomt på vänster och bebis på höger.

• MEW85

Så härligt! Håller tummarna för att min också gör det.

När vände han sig, alltså vilken vecka? gjorde han det själv?

• GrabbarnaOchJag

jag var till förlossningen i måndags, alltså i vecka 35+2, för att jag kände mig konstig.. då gjorde dom ul och då hade han vänt sig och jag tror att han gjort det samma dag! Kände att han bökade jättemycket, så han gjorde det själv :)

Svar på tråden Vecka 35, sätesbjudning!