• Johannaav

Väldigt svagt streck rfsu graviditetstest

Hej,

Det har nu gått 10 dagar sedan min ägglossning. Jag testade imorse med både ett vanligt rfsu graviditetstest samt ett "testa tidigt". 

Testet rfsu testa tidigt gav inget teststreck alls men de vanliga testet gav ett väldigt väldigt svagt streck.

Jag vet inte om de kan vara så att man skall se konturerna av den linje som skall färgas vid eventuell graviditet? 

Är det någon som vet? Borde jag inte testat positivt på "testa tidigt testet" om jag vore gravid?

Tack snälla för svar! 

Johanna 

• Svar på tråden Väldigt svagt streck rfsu graviditetstest
  • Johannaav

Jag har inte lagt upp någon bild. 

Kanske har någon varit med om liknande? Jag kunde inte tyda någon färg i strecket utan enbart en kontur. 

• Johannaav

Här ser ni de vääääldigt svaga strecket, syntes dock lite mer i verkligheten. 

Det som gör mig fundersam är att jag inte tycker att det är rosa utan snarare transparent. 

Vad tror ni? Rfsu "testa tidigt" visar fortfarande negativt. 

Så tacksam för input!

• Snowgirl

Du får nog fler svar om du skriver i planera-barn-forumet, men jag tycker det ser positivt ut.

• JennyL88

Precis sådär såg mitt graviditetstest ut och är fortfarande gravid Grattis

BF 15 oktober
  • Johannaav

Tack så mycket, jag uppskattar verkligen era svar. 

Jag skall absolut byta forum och se om jag får mer input där.

JennyL88, var de svårt att se om ditt streck var rosa? 

Mitt är nog snarare grått, är de giltigt då tro?

• JennyL88

Ja om du läst av det under den tiden det står i instruktionen så är alltid även ett svagt streck ett plus

BF 15 oktober
  • JennyL88
    Johannaav skrev 2014-05-05 20:47:59 följande:
    Även om det inte är rosa utan grått? :) 

Ja! Men annars är det ju bara att testa i morgon med morgonurinen. Hoppas på att hcg halten är högre och strecket blir tydligare
    BF 15 oktober
  • Johannaav

Tack snälla för er input. 

Idag var strecket ännu svagare :S känner mig lite förvirrad. På CB syntes inget streck alls. 

JennyL88, var det Rfsu du använde när du fick ett så svagt streck som mitt på bilden?

Visade de då även positivt med andra test?

Borde inte strecket blivit starkare om jag vore gravid? 

Blir såå frustrerad!!!

• JennyL88

Ja jag hade ett väldigt svagt streck på min sticka som visade positivt och var från rfsu. Jag hade väntat ett par dagar och testa på morgonurinen igen. Lycka till.

BF 15 oktober
  • lillafrur

Hej! Jag undrar om du var gravid med det strecket? Precis fått ett likadant och känner mig förvirrad. Tacksam för svar!

Svar på tråden Väldigt svagt streck rfsu graviditetstest