• Tjej85

7e dygnet i latensfasen, någon mer?

Hej, Är inne på mitt 7e dygn i latensfasen i 40+0 och jag är trött och less på att ha ont. Varit sjukskriven för smärtsamma sammandragningar under graviditeten. Det är mitt andra barn. Jag hade regelbundna förvärkar i söndags med 5minuters mellanrum och ringde förlossningen som också trodde det var på gång. Förvärkarna är smärtsamma men inte tillräckligt för att åka in till förlossningen då jag kan hantera dem med andning och genom att stanna upp med det jag håller på med. De avtog sedan för att komma med ca 15 minuters mellanrum dagtid och ca 10 minuters mellanrum på kväll och natt. I onsdags var jag hos bm som tyckte jag skulle ringa förlossningen så att jag får sova. Jag ringde förlossningen och fick komma in på koll i torsdags em. Allt såg bra ut. Hade 4-5 förvärkar på 30 minuter, mjuk tapp och hon kunde få in ett finger men ca 1cm kvar. Bad även om en hinnsvepning. Fick 4 citodon för att sova. Första natten räckte det med en men skulle behöva 2 st nu för att inte vakna vid varje förvärk. Men har sparat på dom så att de ska räcka längre. Ja och vad har hänt sedan dess? Inte mycket. Förutom att det kommit ut blodblandat slem så är situationen densamma. Förvärkarna kommer som tidigare, kanske lite smärtsammare. Ska ringa förlossningens dagmottagning i morgon för att kunna få fler citodon för att sova. Är det någon annan som haft extremt lång latensfas? Hur och när startade sedan er förlossning?

Svar på tråden 7e dygnet i latensfasen, någon mer?