• Johannaav

Gravid eller biverkningar av progesterall?

Hej! Jag har den här månaden tagit progesteronkräm på grund av min korta lutealfas som brukar vara på 9 dagar. Nu har de gått 11 dagar sedan ägglossning och ingen mens, men heller inget plus. Jag testade med rfsu testa tidigt som inte visade någonting. Nu vågar jag inte sluta med krämen om jag skulle vara gravid. Vad tror ni och vad tycker ni att jag ska göra? Jag har Även en temperatur på 37,3, är de geaviditetceller krämen som talar tro? Är så orolig! Tacksam för era tankar kring detta!

• Svar på tråden Gravid eller biverkningar av progesterall?
  • Annelie 76

Fortsätt med krämen och tempandet. Går tempen ner så sluta med krämen annars så gör ett test till om några dagar. När jag använde krämen fick jag mens regelbundet ändå förutom den gången jag blev gravid. Fortsatte då med krämen till 12 veckan (eller den tog slut då).

• Lambda

Man ska väl smörja fram till sitt BIM datum, ta gtest. Är det neg sluta smörja och få mensen inom en dag eller två. Och positivt fortsätter man smörja. Tror man skjuter på hela cykeln om man smörjer för länge och man inte är gravid. Det gjorde jag fel, fick 42 och 32 dagars cykel istället för vanliga 28.

Hoppas dock att det tagit sig för dig.

• Johannaav

Ok, det verkar helt enkelt som om det är väldigt individuellt. 

Är de så att min förhöjda temperatur kan ha hållit i sig så länge på grund av progesteronet?

Kan krämen påverka kroppstemeraturen? 

Tusen tack för era svar!

Johanna 

Svar på tråden Gravid eller biverkningar av progesterall?