kan jag förhindra umgänge
vet inte om jag lagt upp det på rätt ställe men men.
jag och sambon separerade för ungefär 2 månader sen. vi har en 2åring tillsammans och väntar barn nr 2 i juli.
pga av olika anledningar är jag och en person inte vänner längre men hon är väldigt bra vän med pappan till mina barn.
nu får jag höra från massa folk att hon går runt och säger att jag inte vill ha min son, att jag inte tar hand om honom och att pappan är en "ängel" som tar hand om sonen helt själv.
när jag har gått förbi henne på stan så säger hon högt åh nej inte (mitt namn) så jag hör fast jag är ca 10 meter bort.
har ignorerat henne hittils men klarar inte av att behandlas på det här sättet. folk kommer och frågar mig om det är sant att jag stöter bort min son osv. men när dom lyssnat på mig förstår dom och säger att nej vi trodde såklart inte på ryktena.
det stämmer inte ett dugg, jag har isärslitna muskler och får enligt läkaren inte ta hand om honom själv under graviditeten för att inte förstöra mig totalt.
nu träffar jag sonen så ofta jag kan och har honom varannan helg dessutom med hjälp av min mor och styvpappa.
när bebisen har kommit har vi pappan och jag bestämt att vi ska ha sonen varannan vecka och bebisen ska självklart bo hos mig men pappan ska få träffa barnet.
nu till min fråga. kan jag på nått sätt förhindra att denna person har umgänge med min son om hon inte skärper sig? har bett pappan att säga till henne ett flertal gånger nu men det verkar inte hända något, jag mår väldigt dåligt av allt det här och vill inte att hon ska vara med min son om hon fortsätter..