Vad gör man när maken dricker för mycket?
Har man o barn. Varje ledigdag så dricker min man allt för många öl........
Alltid om det är helg eller röda dagar . Han sköter jobbet ,vi har bra ekonomi,så han missköter sig inte så. MEN han fixar ju inte att natta barn,att ge de frukost-skulle ALDRIG minnas tandborstning eller liknande.....Somnar alltid i soffan med datorn i högsta hugg. JAG får gå upp o släcka o slå av tv tex-den somnar han ju alltid ifrån osv. Jag måste så klart fixa allt själv. Har en som borde övningsköra-det kan han aldrig då han antingen druckit eller är bakis. Jag är för opedagogisk,så vi har liksom sagt att det är hans grej-tills övningsköraren blir LITE mer van,då kan jag ta vid . Vardagar hinns det inte med pga skiftjobb mm.
Vad gör man? Ibland har jag så klart sagt att det dricks lite för mycket-Då blir han sur o påpekar att jag inte är hans mamma. Har sagt att kan man inte ta nån helg utan öl? Jojo,det tycker han ,men dricker i alla fall......fast färre öl.
Han lovar saker till barnen,minns det inte sen,så jag får vara som en jävla polis o säja åt honom att han faktiskt SAGT vissa saker. Jättejobbigt!
Vad gör man? Han skadar oss inte på nåt vis än att barnen ibland märker o frågar "är du full"? Typ om han gör eller säjer nåt.....
HAN inser ju inte att det är nåt problem-vad gör man??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-04 09:59
Har varit gifta ca 10 år o ihop länge innan det. Öldrickandet fanns inte från början. Utan har kommit senaste 6åren kanske......Ökat o ökat. Först vara det bara om man for på fest tex. Sen blev det varje helg fast man är hemma. Nu är det tex VARJE dag under 5 veckor hela semestern ....och vareviga ledigdag som sagt.