Hård putmage, ser ut att vara i 5:e månaden 9 dagar efter förlossning
Hej. Jag har fött nr 2 för 9 dagar sedan och min mage och navel putar fortfarande ut relativt mycket. Jag ser ut att vara i 5:e månaden ungefär. Vid min första graviditet var magen i princip platt 9 dagar efter. Jag har försökt mäta om jag har magmuskeldelning (diastas recti) men verkar inte ha det?? Det sluter tätt och knappt ett finger ryms, men jag vet inte om jag mäter rätt..? För när jag står upp så putar magen och är till och med fortfarande hård?! Varför är den hård? Jag kan inte ens dra in den för att tillfälligt se smal ut liksom. Jag vet inte om det är hormonerna som förstärker min nedstämdhet men jag mår SKITDÅLIGT utav detta då jag är en person som tränar väldigt mycket normalt sett.
Är det någon som haft som jag, putande hård mage med halvt utåtstående navel som blev återställd? Hur länge tog det?
Jag tänkte börja med ett speciellt träningsprogram, men jag törs inte förrän jag vet att jag inte har magmuskeldelning eller navelbråck. Jag ska försöka härda ut till efterkontrollen med att kolla det, för att ge magen en chans att dra ihop sig, men det är ju som sagt typ 6-7 veckor bort så vill gärna höra hur andra har haft det...