• Sesso1

är det vi sommar tråkiga?

Har barn 3 barn på 3,5 år, 17 månader och 1 månad .., när jag och nin syster pratade om stt ge sen utflykt till Ven tyckte jsg först att det var en kul present men nu vid närmare eftertanke ångrar jag mig. Att sitta på en cykel en hel dag med den lilla i bilstol känns sådär.
    Är det jag som ätb

• Svar på tråden är det vi sommar tråkiga?
  • Amanda84

Vem är presenten till? Det är lite svårt att förstå din TS på grund av alla stav-/slarvfel.

• camelCase

Varför skulle du ha lilla i bilstol om ni skulle cykla?

• Hannajo

Har också lite svårt att förstå ts, men vill bara inflika att rekommendationen väl är att barn inte ska åka cykel förrän vid nio månader, då de kan sluta andas pga vinden i ansiktet? Finns det inte ställen på Ven man kan promenera till?

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • nozpa

Ska ni på cykelutflykt på Ven? En 1 månaders i bilstol? Eller menar du cykelsadel? Njae, i bilstol i bil kanske. Men inte i en cykelsadel då 1 månaders är föööör litet. 9 månader som någon skrev är rekommendationen.

• Sesso1

Ni får ursäkta mina slarvfel. Skrev inlägget halv 4 på morgonen under amning ????. Mitt fråga är alltså om vi är tråkiga som inte vill vara med och ge bort en resa till Ven... Presenten innebär då att cykla på ven. Syrran kollade upp cyklar och menar på att vi kan ha den lilla i bilstol på cykeln. Detta känns sådär

Ville mest höra hur andra resonerar eller det är vi som är tramsiga som inte vill

• Challe N

Jag hade inte gjort det med en 1 månaders bebis. Finns säkert de som hade, kan ju gå jättebra! Men gäller göra det som känns bäst för en själv!

• Frontline
    Hannajo skrev 2014-05-03 08:45:49 följande:
    Har också lite svårt att förstå ts, men vill bara inflika att rekommendationen väl är att barn inte ska åka cykel förrän vid nio månader, då de kan sluta andas pga vinden i ansiktet? Finns det inte ställen på Ven man kan promenera till?

Hört talas om cykelvagn?

Där sitter dom små i sitt babyskydd utan att få vind i håret...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • glassen

Nej, jag tycker inte du är tramsig. Däremot funderar jag på om din syster har några barn eller förstår något om barn över huvudtaget som tycker du ska cykla runt med tre så små barn, varav det minsta bara är en månad.

• Dixie

jag hade aldrig gett mig ut på en cykelutflykt med 3 så små barn…..

• Dixie
    nozpa skrev 2014-05-03 13:45:16 följande:
    Ska ni på cykelutflykt på Ven? En 1 månaders i bilstol? Eller menar du cykelsadel? Njae, i bilstol i bil kanske. Men inte i en cykelsadel då 1 månaders är föööör litet. 9 månader som någon skrev är rekommendationen.
    gissningsvis har de en cykelvagn där de kan sätta fast bilstolen! 
  • strojes

Om jag hade barn i den åldern skulle jag föredra en annan utflykt där det inte handlade om att cykla. 

• nozpa
    Dixie skrev 2014-05-11 19:56:47 följande:
    gissningsvis har de en cykelvagn där de kan sätta fast bilstolen! 
    Ja det visste jag inte ens fanns. Smidigt!
  • isolande

Ska jag vara helt ärlig tycker jag det låter urtrist och jobbigt med så små barn.

• Sar

Skulle aldrig falla mig in att fara och cykla med så små barn. Det kan man göra senare när åtminstone några av dem kan cykla själva. Det måste ju finnas ett helt gäng andra sätt att semestra som passar bättre?!

Svar på tråden är det vi sommar tråkiga?