Tow2Mater skrev 2014-05-02 18:11:29 följande:
Om du har en dusch, prova?
Har redan duschat håret idag och känner mig därför inte helt pepp på det, och som med de flesta andra metoder så kan det ju ta tid för håret att omställa sig, så bara en tvätt skulle inte säga speciellt mycket.
blomman07 skrev 2014-05-02 18:16:48 följande:
Vatten torkar ju ut.. Har svårt att se att det skulle fungera på något med långt hår. Dessutom lär man ju lukta blöt hund.
Eftersom att alla andra metoder utförs i just vatten så tvivlar jag på att det skulle vara så illa, man kan ju kanske göra någon återfuktande inpackning då och då om det nu blir torrt.
Lilla My o co skrev 2014-05-02 18:20:43 följande:
Jag tvättar håret en gång i veckan med ägg/honung och WO därimellan. Funkar riktigt bra :)
Nice :) Jag ryggar lite åt att använda ägg eller honung i mitt hår, låter så klibbigt! Men om det funkar bra så kanske jag ska testa. Om man bara tvättar med vatten dock, är det att håret behöver en riktig tvätt efter ett tag? Kan man inte köpa ett riktigt milt, ekologiskt schampo utan sulfater, parabener och silikoner istället för att använda sådana saker? (jag är lat och ägg/honung låter som om det kräver tid och tålamod).
Anonym (Suzi) skrev 2014-05-02 18:21:31 följande:
Jag har inte provat själv, men brorsan körde på det ett tag och det funkade för honom iaf. Vatten i sig är ju inte uttorkande och man luktar definitivt inte mer än med schampo, minus blomdoften då :)
Men det är bara att prova sig fram och gör det som känns bra. Tänk på att massera hårbottnen lite mer än vid vanlig schamponering.
Låter lovande :) Jag har sökt lite grann på ämnet och det enda man verkar behöva göra är att massera noga under duschen, som du säger. De verkar också tycka att man ska borsta håret innan. Jag får nog läsa på lite mer innan jag börjar.
Lilla My o co skrev 2014-05-02 18:25:39 följande:
Mitt tips är att läsa på
nopoo.se Där finns mycket intressant läsning :)
Tack för tipset :)