Vad tycker invandrare egentligen om Sverige?
Jag är nyfiken på vad invandrare tycker egentligen om Sverige det vill säga för och nackdelar?
Jag är nyfiken på vad invandrare tycker egentligen om Sverige det vill säga för och nackdelar?
Ojjjjj om jag svarar ärligt få jag alla svenskar här på mig.... Älskade Sverige förut men kärleken håller på att försvinna med tiden... Fördelar i alla fall: svenskar som människor , klimat och landskapet... Nackdelar: invandrings- och integrationspolitik och konsekvenserna...
Vad tycker invandrartjejer om Sverige gillar ni naturen och killarna?
Jag kom till Sverige med familjen från Iran när jag var 5.5 år, Idag är jag 33. Jag känner mig både som Svensk och Iransk. Jag har tagit till mig det goda i båda kulturerna. Jag har både Svenska och Persiska värderingar och vägt allt med sund förnuft. Jag tänkte här ge min bild av Sverige och svenskar.
Sverige är ett fantastiskt bra land och jag är så otrolig lycklig lottad att vara här. Ett land som är ren, värnar om sitt folk, hög utbildningsnivå, låg korruption, erbjuder bästa möjligheterna till ett bra liv mm. Du kan bli precis vad du vill i Sverige bara du har ett mål. Självklart möter man på rasism man det är bara att tackla det. Vi invandrare får på riktigt kämpa dubbel så hårt som en Svensson på alla plan. Jag menar jag kan tänka mig hur folk ser mig när de ser mitt yttre innan jag öppnat munnen. Så fort jag öppnar munnen så ändras deras synsätt. Från att se ut att vara från mellanöstern, snaggad, skägg och ser hård ut så är jag högutbildad ingenjör och vältalig och har ingen dialekt. Fördomar har alla, tills man bevisar motsatsen, tyvärr.
Angående det Svenska folket så tycker jag personligen att Svenskar är ganska naiva, blåögda, rädda, avvaktande, ibland osociala och kan upplevas kalla. De är väldigt svåra att komma in på livet och bli vän med om du inte känner dem sedan länge. De vill väl och vill hjälpa men vill göra det på avstånd och helst inte lägga sig i. Missförstå mig inte. Svenskar är jättebra folk och underbara, men annorlunda. Nu drar jag alla över en kan men jag har flera goda svenska vänner som är varma, trevliga, sociala och allmänt sköna.
Det är inget nytt egentligen men mycket eller det mesta har med Individualismen som socialdemokratin införde på 70-talet att göra. Att ingen skulle någonsin behöva vara beroende av någon annan för att klara sig. Nämligen "Den Svenska Kärleksteorin", som lyder, Sann och äkta kärlek kan endast uppstå om alla är oberoende av varandra och alla är självständiga och att staten hjälper till med allt det där. En god idé från början men baksidan blev isolering till följd av mycket ensamhet. Sverige toppar statistiken över mest singelhushåll i världen.
Personligen tycker jag att det är väldigt tråkigt. Jag vägrar dö ensam i en lägenhet när jag är gammal och att någon ska hitta mig efter 2 år ruttnandes och stinkandes i en lägenhet. Det är sorgligt! Så ska det inte vara! Familj och släkt betyder ingenting i Sverige som det gör på många andra ställen i världen. Värme, vänskap och kärlek existerar inte på samma sätt i Sverige som på många andra ställen i världen. Det tror jag är till följd av den extrema individualismen här. Sverige har kommit väldigt långt i jämlikhet och ingen kvinna är beroende ekonomiskt av en man, vilket är väldigt bra, MEN vart tar kärleken vägen? Vi människor är inte gjorda för att vara ensamma egentligen.
En kvinna behöver ingen man längre för att skaffa barn. Hon bara beställer Sperma på nätet från Danmark och inseminerar sig själv.
I många länder är nackdelen även att familjen definierar vem du är. Du är ingen utan din familj. Också lite fel, men man måste hitta ett mellanting i Sverige. Inte total separation med människor och inte heller va konstant tätt med folk omkring utan det ska finnas utrymme för privatliv också.
Jag tycker att även om alla i Sverige klarar sig bra själva och inte behöver någon ekonomiskt så LIDER vi av att vara ensamma. Vi måste ha närhet, kärlek och umgås. För vi dör ändå ensamma. Vi är här för att skapa kontakter i livet. Det är minnena, människorna och upplevelserna som vi kommer att minnas. Inte pengarna!
I många länder är nackdelen även att familjen definierar vem du är. Du är ingen utan din familj. Också lite fel, men man måste hitta ett mellanting i Sverige. Inte total separation med människor och inte heller va konstant tätt med folk omkring utan det ska finnas utrymme för privatliv också.
Jag tycker att även om alla i Sverige klarar sig bra själva och inte behöver någon ekonomiskt så LIDER vi av att vara ensamma. Vi måste ha närhet, kärlek och umgås. För vi dör ändå ensamma. Vi är här för att skapa kontakter i livet. Det är minnena, människorna och upplevelserna som vi kommer att minnas. Inte pengarna!