• Zwoom

Känns svårt att andas :-( *Får panik*

Är i skrivande stund i v 33+5 och har sen igår känts som att jag inte andas lika bra/rätt
    Jag får panik och känner med handflatan vid näsan och munnen om det kommer luft...
    Antar bebisen ligger kvar som hon gjort hela tiden högt upp och i tvärläge..
    Av ansträngningen känns det ju även mella skulderbladen och under revbenen

Hur vanligt är det där?

Känns ju som jag får anstränga mig för att inte glömma andas

My family makes me the happiest mom / wife
  • Svar på tråden Känns svårt att andas :-( *Får panik*
  • kiwi81

Kom det plötsligt? Är du andfådd? Känner du lufthunger? Som gravid har du ökad risk för blodproppar och det brukar komma plötsligt och man blir andfådd och känner att man inte får i sig tillräckligt med luft.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att du måste anstränga dig för att inte glömma bort att andas dock. Äter du några mediciner som är andningshämmande?

Sen när magen växer får ju lungorna inte lika gott om plats och det kan kännas jobbigt att ligga ner för att lungorna då trycks upp t.ex. 

Om du tycker att du är påverkad och inte får tillräckligt med luft kanske du borde boka en akut-tid på din vårdcentral för läkarbedömning!

Lycka till!

• Kia82

Jag hade inte oroat mig, sådär har jag haft från och till med samtliga barn. Prata med din bm om du är orolig.

• RosaGrisen

Jag har andningsbesvär och gick till vårdcentralen. De skickade upp mig på akuten för en mer utförlig bedömning och för att utesluta propp i lungan. Jag hade inte direkt symtom på propp, men det kändes ändå skönt att få en ordentlig utredning. De kom fram till samma som jag själv sa från början, astma och pollen. Men eftersom dina problem verkar ha kommit ganska plötsligt och du känner smärta vid andning så tycker jag absolut att du ska kolla upp de! Och är det ingenting så kan du känna dig lite lugnare sen

Svar på tråden Känns svårt att andas :-( *Får panik*