• frökenfredag

Stockholmsföräldrar - Letar lekkompisar till min glada 3,5 åriga tjej!

Vi har ett litet dilemma...

Vi har en glad tjej på 3,5 år. Fram tills för ett litet tag sedan hade hon inga problem att leka med killar vilket var perfekt då vi har mest pojkbarn i bekantskapskretsen och det är även flest killar på hennes förskola. Under de senaste månaderna har detta dock ändrats till vår stora förtvivlan. Det där med att leka med killar är inte längre lika kul och hon får heller inte vara med att leka med killarna i lika stor utsträckning på förskolan. Jag och min sambo pratar ju så klart med henne om att man kan leka med alla, att det inte spelar någon roll om det är pojkar eller flickor, osv. Vissa dagar är hon ledsen och hon tror att hon inte har några kompisar då hon inte har fått vara med och leka med killarna och andra dagar har det gått bra och de har lekt fint tillsammans.

Det här är ju egentligen inte så dramatiskt men jag tror ändå att min tjej skulle må bra av att träffa lite nya tjejkompisar. Så nu söker vi helt enkelt efter nya kompisar att träffa då och då. Kanske träffas i någon park, gå på Grönan eller Skansen eller bara ses och ta en fika? Vi bor söder om stan men har bil och inga problem att ta oss.

Hör av er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-04 16:26
    puffar...

Svar på tråden Stockholmsföräldrar - Letar lekkompisar till min glada 3,5 åriga tjej!