Blåst på barnvagnsköp!
Jag är så korkad som köpte en syskonvagn 50 mil bort, och kunde därför inte titta på den. Skickade en släkting att hämta den för att slippa fraktkostnaden.
Säljaren sa att den var i bra skick, ren, mögelfri och jag frågade efter tillverkningsår och fick svaret ca 3 år gammal.
Vad bra tänkte jag för min gubbe ville inte ha en gammal vagn, så vi betalade 1000-1300:- mer än vad liknande vagnar såldes för här i närområdet, men de var från 2004-2006.
Fick hem den i helgen och det var lite svartmöelprickar i sufletten samt så var den tillverkad 050324. Såg inte märkningen själv eftersom den fanns under tygkorgen. Tog med den till barnvagnsaffären här i stan och hon visade mig.
Men nu verkar det som att jag inte kan häva köpet eftersom min släkting bara tog med sig vagnen utan att undersöka den ordentligt. Men hur tusan ska han kunna veta årsmodell osv. Hans barn är i 20-årsåldern bl a.
Just nu är jag så arg. Vill bara anmäla säljaren. Själv är jag föräldraledig och har nog lite inkomst. Jag tycker hon iallafall ska betala tillbaka minst 1000:- men helst ta tillbaka vagnen.
Jag hade aldrig köpt syskonvagnen för 2500:- eftersom det är en -05:a och dessutom med mögelprckarna. Känner mig så jäkla blåst...
Hon hävdar att min släkting orsakat möglet, eftersom han förvarat vagnen inne i sin lägenhet i ca. 4 veckor nu innan han fick påsklov och kunde komma och hälsa på och leverera vagnen. Samt så säger hon att vagnen är köpt i butik för drygt 3 år sedan och att dom betalat 12000:- för den. Ingenting av vad hon uppgett stämmer.