• Anonym (begravning)

När är det ok att inte gå på begravning?

En anhörig till mig har gått bort och jag bor utomlands. Är det ok att inte gå på begravning då?

• Svar på tråden När är det ok att inte gå på begravning?
  • fjonkelina

Man väljer alltid själv om man vill eller kan närvara på en begravning. Det är inte ett måste även om vissa tycks tro så. Dina tankar kan gå till denne även om du inte är på plats just den stunden.

• Anonym (begravning)

tack för fina tankar! sanningen är den att om jag inte var så långt borta skulle jag inte tveka ett ögonblick. jag skulle självklart gå på begravningen. och det gör det till ett extra svårt beslut. samtidigt är det som det är. jag kan inte åka, men önskar jag kunde.

• fjonkelina
    Anonym (begravning) skrev 2014-04-29 02:22:37 följande:
    tack för fina tankar! sanningen är den att om jag inte var så långt borta skulle jag inte tveka ett ögonblick. jag skulle självklart gå på begravningen. och det gör det till ett extra svårt beslut. samtidigt är det som det är. jag kan inte åka, men önskar jag kunde.

Ja livet vill sig inte alltid som man önskar. När min älskade farfar gick bort hade jag ingen möjlighet att närvara mer än i tanken. I slutändan är det ändå ens egna fina minnen som räknas,inte antalet som kom på begravningen.

Jag hoppas du hittar din styrka till att ta rätt beslut för just dig i den här frågan.
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
Svar på tråden När är det ok att inte gå på begravning?