• Thess79

Magsjuk 2,5 åring Tips!

Min lilla har haft magsjuka sedan onsdag till torsdag natt. Kräktes 1 gång mellan onsdag och torsdag sedan bara diarré 1 gång per dag tills igår (söndag) då kräkningarna började vid 9 på förmiddagen sedan har hon kräkits 1 eller 2 ggr i timmen fram till 8 i morse (måndag). Hon är väldigt tagen, får tvinga i henne vatten och vätskeersättning, Hon har ätit 1 dl ris och lite yoghurt, kissar men ligger bara framför tvn. Nu sover hon för natten förhoppningsvis, Hur mkt ersättning behöver man ge barnet? Hon har fått i sig under 12 h ca 1 l vätska. 3 dl vätskeersättning Resten vatten eller saft , bör man ge under natten också när hon sover? Tacksam för råd!

• Svar på tråden Magsjuk 2,5 åring Tips!
  • nozpa

Alltså om hon är tagen av sjukdomen så som uttorkad bör du såklart ge henne regelbunden vätska. Men kissar hon regelbundet så hade jag inte väckt henne. Lagt/ställt en flaska med vatten i sängen alt bredvid om hon sover i vanlig säng.

• Tebriane

Skippa vattnet och ge henne vad hon vill bara hon dricker ... Piggelinglassdrinkar brukar fungera bra... Låt henne sova i natt och ha som sagt koll på att hon kissar...

• Tebriane
    Tebriane skrev 2014-04-28 21:29:00 följande:

Skippa vattnet och ge henne vad hon vill bara hon dricker ... Piggelinglassdrinkar brukar fungera bra... Låt henne sova i natt och ha som sagt koll på att hon kissar...

Ha ha t9... Skulle klart inte vara drinkar efter piggelinglassen... :))
  • nozpa
    Tebriane skrev 2014-04-28 21:39:33 följande:
    Ha ha t9... Skulle klart inte vara drinkar efter piggelinglassen... :))
    Hehe trodde att det var typ smält piggelin i glas. :P
  • Thess79

Haha, förstod det Tack för svaren då kan jag slappna av lite inatt ..

Helt galen magsjuka aldrig varit med om ngt liknande.

Svar på tråden Magsjuk 2,5 åring Tips!