• Tjej85

Less, illamåendes, magont med förvärkar i 39+1 men intensiteten består.

Hej,
    Vill bara skriva av mig för att jag är så less på det här nu i v. 39+1. (Första barnet kom 38+2. Blev igångsatt pga svaga hjärtljud).

Igår (söndags) gick jag upp och åt frukost. Efter frukosten fick jag så förfärligt ont i magen att jag inte viste vart jag skulle ta vägen. Provade att gå på toa men det kom inget och jag försökte flera gånger innan det tillslut nästan rann ur mig (ursäkta det otrevliga). Samtidigt var magen stenhård hela tiden och det värkte i ryggen och nedre delen av magen när jag sedan klockade dem så kom dom med 5 minuters mellanrum så jag tänkte att nu har det börjat. Jag har gått med smärtsamma sammandragningar sedan i mitten av graviditeten så jag är väldigt less på att ha ont nu.

Jag ringde förlossningen iaf och hon trodde det hade kommit igång och bad mig ta alvedon och ett bad och när jag inte kunde eller ville vara hemma längre så var jag välkommen in. Jag skulle ringa först igen innan då bara. Alvedon hade jag redan tagit för att ryggen inte skulle gå av och jag tyckte inte de hjälpte ordentligt så tog ett bad och det blev faktiskt bättre. Förvärkarna var inte så smärtsamma att jag inte kunde hantera dem genom att bara slappna av. Så tog jag nya alvedon och la mig för att sova för kvällen och idag så har värkarna klingat av och kommer inte lika ofta längre även fast jag fortfarande har magknip och sprungit på toa (fast jag tömde den ordentligt igår). Jag har även fortfarande värk i ryggen och nedre delen av magen. Är riktigt less på att gå runt och ha ont och jag får inte i mig så mycket att äta eftersom jag mår så illa direkt när förvärken kommer och då får jag även magknip.

Någon mer som känner igen sig?  

Jag får be BM på MVC på onsdag om hon kan känna om jag öppnat mig nått. Brukar de kunna göra det på MVC? För 3 veckor sedan hade jag 1 cm kvar av tappen och den var uppmjukad så att hon kunde få in ett finger. Så man kan ju önksa att den öppnat sig nått av allt.

Svar på tråden Less, illamåendes, magont med förvärkar i 39+1 men intensiteten består.