Behöver råd! 3 månaders sover inte längre...
Sonen är snart 3 månader och har aldrig sovit mer än HÖGST 4 h i stöten på natten, vanligtvis 3 h. Han vaknar och vill ha mat. Det är ju helt ok (får endast ersättning) sålänge han äter och kan komma till ro igen efteråt.
Nu...sedan ca. en vecka tillbaka har hans nätter blivit helt galna. Som igår natt vaknade han ca. varannan h och ville ha mat....sedan från klockan 3 sov han bara ca. 15 min i taget....verkar superobekväm och orolig. Så själv sov jag inte efter 3 alls.
Har har varit lite snorig på nätterna sedan ganska lång tid tillbaka (anar trånga luftvägar) men har kunnat sova trots det....Ger honom saltlösning innan han ska sova..men snorar en del. Vet dock inte om detta är orsaken till besvären. I morse när jag satt och vaggade honom i famnen körde jag uteslutningsmetoden i hjärnan....Mat - check....Ren blöja - check....Andas ok i näsan - check....Fattar inte vad det var. Märkte att han ville sova men kunde inte.
Funderar också på en utvecklingsfas....men detta har pågått ett tag men blir värre för varje natt. På dagarna sover han ok!
Blir konstig i hjärnan snart av sömnbristen....behöver alla goda råd ni kan ge! Borde jag försöka ta bort några nattmål på något vis...så att han inte vaknar av ren rutin?
Och ja...jag ska ta upp detta med BVC också...även om jag redan kan ana deras svar..."det är normalt"...."stå ut"......Men NÅGOT borde man kunna göra. Många säger ju också att de får ordning mer på rutinerna efter 3 månader....men här ser det ut att gå åt motsatt håll.