Man börjar ju undra vad en lärare sysslar med när en elev t.ex. får omdömet/betyget genomsnittlig på ett moment i gymnastiken som. eleven tävlar i på fritiden. Då blir det ju tydligt att läraren bara har satt omdömen slentrianmässigt, kanske för att de inte tycker att det är viktigt ännu p.g.a. att det inte är till för att söka in på gymnasiet.
Men det var ju viktigt för eleven att bli seddd och få visa sig duktig!!!!
Dessutom tycker jag inte det ser ut som om lärarna är säkerhetsmedvetna vad gäller skolmiljön, vi fick t.ex. själva gå upp och dra ur en rostig spik som stack upp vid hörnet på sandlådan och har gjort så under mer än 2 år. Vårt barn går inte i skolan än, men vi har nära till skolgården.
Någon gång under de 2 åren borde en lärare ha sett spiken eller skolgården ha inspekterats. Det är bara 2 små exempel som gör att jag kommer att vara en förälder som är mycket engagerad i skolan.
Jag är högutbildad själv och jag måste medge att jag egentligen skulle vilja ge lärarna ett diagnostiskt prov först för att se hur pass bra de är.
Jag tycker det verkar ha blivit för mycket fokus på förvaring och för lite fokus på att de faktiskt skall lära sig.
Det borde vara krav på kvalitetspresentation av alla skolor och en presentation av lärarnas kompetens.
Utöver det skulle jag faktisk vilja se att alla med säkerhet kan första hjälpen.
Jag anförtror dem det viktigaste jag har.