• mammatillliten

illamående & mår "konstigt"

Hej! Jag är gravid i vecka 32 (31+4) med mitt andra barn. Igår började jag må väldigt illa och kräktes två gånger samt väldig smärta i vänster sida av magen som släppte efter ett tag. Idag mår jag fortfarande illa men inte så jag kräkts, får som kraftiga sammandragningar till&från. Mår "konstigt" i kroppen. Gör ont i fogarna för varje steg och även när jag sitter ner. Mådde kanon bra under min första graviditet så därför undrar jag om någon här inne har något bra tips förutom värmekudde/bad. :)
    Tack!

• Svar på tråden illamående & mår "konstigt"
  • Fenina

Magsjuk? Ätit något dåligt? 
    Tänker bara att många ggr när man är gravid så tror man att fostret har ersatt kroppens alla andra funktioner i den regionen Glad

>> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv <<
  • mammatillliten

Nä inget utav det :/ tänkte också på det först :)

Fenina skrev 2014-04-25 11:02:19 följande:
    Magsjuk? Ätit något dåligt? 

Tänker bara att många ggr när man är gravid så tror man att fostret har ersatt kroppens alla andra funktioner i den regionen 

• tikki masala

Jag mår också lite dåligtsedan igår förmiddag, har en konstig känsla i hela magen och det känns som att jag måste bajsa hela tiden. Och ja, då gör jag det men nu har det tagit slut och ändå känns som att jag behöver bajsa. Trycker liksom lite mot tarmen känns det som. Är väl kanske bebisen som fixerat sig o trycker mot ändtarmen. Om de kan göra det?
    Men jag har inte ont i kroppen. Men en hel del sammandragningar. (som jag visserligen haft sen typ vecka 16 men de har väl iofs blivit fler) 
    Nu är jag i vecka 34 snart 35

Svar på tråden illamående & mår "konstigt"