• lillyhammer

ÄLTA-tråden för oss som har svårt att bli gravida med första barnet

Den här tråden tänkte jag skapa för de som inte har barn sen tidigare och har försökt i minst 1 år.

Blir alla dina vänner på FB gravida? Postar de grav-uppdateringar varje dag?

Har dina vänner och bekanta småbarn som du tvingas vara i närheten av? Dop, födelsedagar du måste närvara?

Ser du gravida överallt? Barnvagnar överallt? Lyckliga föräldrar?

Känns det som att allting i din vardag påminner dig om din situation? Undrar du vart tusan storken tog vägen? Känns det mesta som ett hån mot din infertilitet?

Här tänkte jag att man kunde få spy galla över sin situation. Kanske kan hjälpa någon att bli kvitt sina frustrationer :)

• Svar på tråden ÄLTA-tråden för oss som har svårt att bli gravida med första barnet
  • Jag är bara jag

Ja,ja,ja,ja och ja typ som svar på dina frågor... Utom F.b,mina vänner är alldeles för gamla för barn,det börjar bli barnbarn istället... Och det ökar ju på ens egen panik! Och jag umgås inte med gravida/småbarn heller,men de finns ju i samhället så påmind blir man ju ovillkorligen.

• Gullmaja

Det går upp och ner....ena dagen kan jag gråta över att kompisen postar bilder på sin bebismage för att nästa leka hela dagen i lekparken med släktingarnas barn utan att ha bebislängtan. Jobbigast är det på arbetet där det pågår en baby-boom. Mycket prat på lunchen om graviditet/barn/inköp/mammakläder/barnvagnar m.m Och ibland slinker det ur någon "visst blir du sugen på en bebis nu?" "Vänta inte förlänge med att bilda familj" "det var inte planerat, men bebisen är såå välkommen" . Börjar bli inbillingssjuk också....känner efter förmycket och letar tecken på en graviditet

• villhabebis02

Jag håller påå att bli psykisk sjukk.. 

Alla dom sakerna du skrev går jag igenomm.. Mår så sjukt dåligt, vet inte vart jag ska ta vägen :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Har försökt i 4 år

• lillyhammer

Det här med att bli knäpp snart känner jag igen! Fattar själv inte hur man orkar med. Men det är väl mest för att man inte har något val.

Inbillningssjuk också ja...får jag viktökning, ont i mage, lätt illamående så börjar jag gråta okontrollerat för någonstans så börjar jag tänka "nu, nu nu är det min tur" "JA" "ÄNTLIGEN".....men sen så inser man att det har gått några timmar efter ägglossning...helt ologiskt tänkt.

I början tänkte jag ut många fina namn på ev barn. Men har försökt att glömma bort det nu då det känns som en ännu större förlust varje månad. Försöker göra det ogjorda, ofödda barnet ännu mer abstrakt så jag klarar av min vardag än "åååh, när får jag min malte, eller alva eller..."

Svar på tråden ÄLTA-tråden för oss som har svårt att bli gravida med första barnet