• MeAndBaby

Äta mjölkfritt förebyggande?

Ni som haft el har barn som varit mjölkproteinalergiska, har ni inför syskons födelse uteslutit mjölkprodukter ur er kost? Om ni tänkt amma även det barnet vill säga.

Jag känner att det absolut skulle vara värt att äta mjölkfritt (1 mån?) innan förlossning för att slippa ännu ett kolikbarn, och amma tänker jag göra.

• Svar på tråden Äta mjölkfritt förebyggande?
  • MeAndBaby

Puffar. Ingen annan vars första barn hade kolik av mjölkallergi och som inför/med andra barnet åt mjölkfritt igen?

• Fröken Frågvis

Jag funderade på att göra det, men min bm avrådde mig. Minsta dottern är nu 5 veckor och hade redan från början problem med magen. Jag har varit mjölkfri i tre veckor men märker inte någon jättestor skillnad, dessutom är det svårt att veta vad som beror på omogen tarm och vad som kan vara allergi när de är så små. I efterhand önskar jag att jag varit mjölkfri innan förlossningen så att vi "nollställt" från början. Stora tjejen hade också magont från födseln och var 2 mån när hennes mjölkallergi konstaterades.

• MeAndBaby
    Fröken Frågvis skrev 2014-05-15 14:29:53 följande:

Jag funderade på att göra det, men min bm avrådde mig. Minsta dottern är nu 5 veckor och hade redan från början problem med magen. Jag har varit mjölkfri i tre veckor men märker inte någon jättestor skillnad, dessutom är det svårt att veta vad som beror på omogen tarm och vad som kan vara allergi när de är så små. I efterhand önskar jag att jag varit mjölkfri innan förlossningen så att vi "nollställt" från början. Stora tjejen hade också magont från födseln och var 2 mån när hennes mjölkallergi konstaterades.

Konstigt att bm avrådde från mjölkfritt, det finns ju en massa bra havre/sojaprodukter samt kalk & kalciumtillskott.

Well well, jag tänker köra mjölkfritt några veckor innan fl.
Svar på tråden Äta mjölkfritt förebyggande?