Recept på munkar/donuts
Är det någon som kan hjälpa mig med ett bra recept på munkar? Jag har fått en donutsplåt av svärmor men hittar bara recept på munkar som ska friteras...
Är det någon som kan hjälpa mig med ett bra recept på munkar? Jag har fått en donutsplåt av svärmor men hittar bara recept på munkar som ska friteras...
Är det inte samma deg då?
Men donuts SKALL friteras. De är inte donuts om man inte friterar dem. Det går liksom inte att göra donuts utan att fritera dem utan då har man bakat någonting annat. Det är som att be om recept på räckmackor utan räkor.
Gör bagels på plåten istället?
Den ser alltså ut så här - minidonuts
Plåten på bilden är väl för minisockerkakor? Den fungerar inte att göra donuts i.
Gör sockerkaka efter recept, häll i formen, gör en glacyr eller frosting i någon rolig färg och häll över sockerkakorna. :)
Det där är inte en munkplåt.
Skickade för snabbt.
Den kallas dock för det men du kan inte göra riktiga munkar/donuts i den eftersom dom alltid ska friteras.
Det är väl en muffinsplåt?
Muffinsplåtar har inte en pinne mitt i :P
Både munkar och donuts friteras har jag för mig?
Den är från Lagerhaus och kallas för donutplåt...
Men jag får prova göra muffins eller sockerkakssmet och hälla i.
Fritera kan jag inte göra då jag inte äger nån fritös.
Ja, det kommer inte att bli några donuts i den plåten oavsett om du har en fritös eller inte. Men du kan göra små sockerkakor eller andra bakverk och dekorera dem så de liknar donuts. :)
Du måste googla Donuts i ugn :) Har en sån plåt men ännu inte bakat, har dock letat recept. Här är ett, vet inte om det blir en fungerande länk men kopiera den annars.
husnrnio.se/mat-bak/minidonuts-bakade-i-donutsplat-recept/
Finns en kedja i USA som heter Fonuts, de gör donuts i ugn. Så googla Fonuts recipe så hittar du lite.