• Mellanmjölkens land

Hur göra med stolar?

Vi har en Max-Way till stora tjejen men nu börjar det bli dags för en riktig stol (Hi-Way) till bebisen. Vi har då 2 alternativ:

1. Vi har pratat med en annan familj om att byta stolar lite mellan varandra. Deras yngsta börjar bli lite stor för deras Hi-Way så vi skulle få låna den medan de får låna vår Max-Way. Stora tjejen skulle då få en större stol.

2. Helt enkelt köpa en Hi-Way till bebisen.

Fördelarna med alt 1 är att stora tjejen får en stol som hon med största säkerhet kan sitta bakåtvänd i tills hon börjar förskoleklass samt att det blir billigare (om vi köper en Two-Way).

Fördelarna med alt 2 är att det blir enklare eftersom man slipper byta stolar fram och tillbaka samt att stora tjejen sitter riktigt bra i sin Max-Way just nu. Two-Wayen har ju inte lika bra sidokrockskydd och saknar klippsen som håller fast bältet. 

Vi vill hålla barnen bakåtvända tills de börjar förskoleklass.
    Stora tjejen är 3 år och ligger ungefär på normalkurvan på längd.

• Svar på tråden Hur göra med stolar?
  • Sisisisi

Jag skulle köpa en hiway till bebisen. Eller en minikid till 3-åringen och ha bebisen i maxway.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Dr Mupp

Jag skulle ha köpt en Minikid eller Two-way till treåringen och haft bebisen i max-way.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Mellanmjölkens land
    Sisisisi skrev 2014-04-23 19:25:25 följande:
    Jag skulle köpa en hiway till bebisen. Eller en minikid till 3-åringen och ha bebisen i maxway.
    Jag upplevde inte att stora tjejen satt bra i Max-Wayen förrän hon var i 2årsåldern (det gjorde hon däremot i Hi-Wayen hos svärföräldrarna och även om bebisen är stor för sin ålder pratar vi ändå bara om en 6månaders här.
Svar på tråden Hur göra med stolar?