• Enbi

Brio happy luft eller punkteringsfria däck?

Vilka är bäst om man ska köra uteslutande i terräng enligt er? Mvh

• Svar på tråden Brio happy luft eller punkteringsfria däck?
  • LH8989
    Enbi skrev 2014-04-23 07:48:31 följande:
    Vilka är bäst om man ska köra uteslutande i terräng enligt er? Mvh
    luft garanterat, det är bättre comfort för barnet.
  • Molly10

Du kanske har köpt en vagn redan?, men jag funderade på samma sak när vi var i vagnköpartagen och det blev en Happy med punkteringsfria däck. Det är såpass bra stötdämpning ändå i vagnen och den går jättebra på skogsvägar med rötter och stenar. Skönt att slippa vara orolig för punktering :)

• Sous

Vi har luftdäck och har trots hård användning i terräng inte haft en enda punktering på två år.

• Flizus

Vi har också luft och aldrig fått en punktering. Har fyllt på luft någon gång. Jättebra komfort och lättkörd. Har varit mycket i terräng.

• Radhuspinglan

Jag röstar på luftdäck, helt klart! Oavsett märke eller modell. Mycket bättre och skonsammare för barnet med luft i däcken.

• Johanniee

Du har säkert redan köpt vagnen men jag går emot alla här. Just på en Brio Happy som har så otroligt mjukt och skönt gung tror jag bara det är en onödig risk med lufthjul om ni ska gå i mycket terräng. Kör punkteringsfria så har ni ett orosmoment mindre. Hade det varit en vagn med "sämre" stötdämpning hade jag också röstat för lufthjul, men tror som sagt inte at det behövs i Brio Happys fall :)

Svar på tråden Brio happy luft eller punkteringsfria däck?