• Bellsam

Billiga semestertips för oss med barn!

Nu när sommaren är på väg med storsteg så är det dax att börja fundera på semestern. Man vill gärna hitta på något men kanske inte alltid har möjlighet att hitta på något större och dyrare. Här skulle jag vilja ha lite tips om vad man kan hitta på på semestern när man har barn som inte kostar skjortan. Tror det är fler än jag som kan behöva lite såna! Själv kommer jag vara höggravid i sommar så lite tips som passar in mamma med stor mage och barn är också bra ;)

• Svar på tråden Billiga semestertips för oss med barn!
  • Stårschan

Vad är det för ålder på barnet?

• Stårschan

Utflykter av alla de slag, med cykel, till fots, kommunalt eller med bil.

Picknick. Bad. Andra lekplatser än de som är närmast hemmet. Besök på 4H-gård där man kan träffa djur. Hälsa på vänner och släktingar som bor en bit bort. Lite senare på sommaren kan man plocka bär och sylta och safta. Plantera blommor och grönsaker. Gå till biblioteket och lokala museer.

• Bellsam

Tyvärr har vi en allergiker i familjen så 4h gårdar funkar nog inte så bra.
    All nära släkt bor nära också, har tänkt i dom banorna med. Men vi har turen att bo mitt ibland dom :)

• Stårschan

Nu maler jag på... Fiska! Ge er ut i naturen och bara umgås. Du kanske inte vill tälta när du är höggravid, men man kan vara ute och fiska och göra upp eld och grilla.

Sexåringen kanske är så stor att hon/han vill sova över hos någon kompis nån natt, eller låta en kompis sova över hos er?

• En blå giraff

Besök lokala turistbyrån och kolla efter tips på ställen ni kanske inte besökt fast det är ganska nära.

• nozpa

Skattjakter är väl alltid poppis. :) Du kan ju ta bilen i förväg och fixa något kul, picknick, fiske som någon föreslog, och så får pappan + barnen cykla med skattkarta och hitta skatten. Det är ju i princip gratis.
    Stranden är väl alltid poppis.
    Har ni möjlighet att ta bilen och åka iväg några nätter eller ska det vara "hemma"? Kolla över vandrahem i div trevliga småstäder. 1-2 nätter,
    Krabbfiske, låna en båt av någon ni känner, tälta hos farmor/farfar/mormor/morfar, dagsutflykt till Liseberg, gröna lund, skara sommarland (finns det kvar?), marknader, har ni släktingar i närheten så ha en större picknick med fotboll, volleyboll, kubb eller vad ni tycker är skoj.

Svar på tråden Billiga semestertips för oss med barn!