• ungmamma16

bebis växer ej?!

Var hos bm imorse och skulle kolla sf-mått och hjärtljud etc. Vanligt besök bara. Men lillkillen låg och tryckte i magen (det syntes sjukt mycket att han tryckte sig neråt.) så trodde hon såg detta ( bm då.) men nej tydligen inte, hon mätte sf mått och sa att de var endast 24 cm. Och sist låg de på 26, så jag sa till henne att han ligger ju och trycker väldigt nu, så hon mätte om och fick måttet till 27. Är inte det väldigt lite om man är i vecka 32 (31+2). ? Men jag fråga henne om han kan ha fixerat sig och lagt sig rätt mer tanke på att min mage sjunkit väldigt mycket så att folk tillomed reagerat o frågat mig.
    Så nu skickar hon iväg mig på ytterligare ett TUL för att på förra TUL som gjordes i vecka 29 vägde han 75 gram "för lite".

Jag är trött på att ha såhär förvirrade barnmorskor, dessutom är min ena bm pensionerad och 70+ för dem inte har resurser.

Vet inte vad jag ville ha sagt egentligen med detta, men behövde skriva av mig bara haha.

• Svar på tråden bebis växer ej?!
  • Flickan och kråkan

Mitt sf-mått stod också nästan stilla i de veckor du var och hamnade på den lägsta sf-kurvan från att tidigare ha befunnit mig på medelkurvan. Jag var i och för sig sjuk väldigt mycket precis innan - influensa med segdragen bihåleinflammation samt magsjuka. Magen växte som den skulle efter det (fick extramätningar) så inget TUL. Ut kom i v.40+1 min lilla trea som var precis på gränsen till tillväxthämmad - 48 cm och 2790 gram. Frisk och pigg och hade vuxit ikapp sig ungefär två-tre veckor senare. Tokammade i två månader all vaken tid .

• ungmamma16
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-22 10:36:18 följande:

Mitt sf-mått stod också nästan stilla i de veckor du var och hamnade på den lägsta sf-kurvan från att tidigare ha befunnit mig på medelkurvan. Jag var i och för sig sjuk väldigt mycket precis innan - influensa med segdragen bihåleinflammation samt magsjuka. Magen växte som den skulle efter det (fick extramätningar) så inget TUL. Ut kom i v.40+1 min lilla trea som var precis på gränsen till tillväxthämmad - 48 cm och 2790 gram. Frisk och pigg och hade vuxit ikapp sig ungefär två-tre veckor senare. Tokammade i två månader all vaken tid smile2.gif .

Ligger endast lite under "normal" kurvan, både jag och pappan är smala och va små bebisar så tror nästan grabben också blir mini haha! Magen växer och jag känner ständigt tryck neråt och sparkar på revbenen, så tror de är som han fixerat sig hoppas också på att kunna amma, vilket jag tror då jag redan läcker som en ko heheh
  • Flickan och kråkan

Sf-kurvan säger ju inte så mycket om storleken utan de vill helst bara att magen följer sin egen kurva så att säga. Min dippade vilket gjorde mig fundersamt. Sf-mått 27 vid 31 fullgångna veckor är vid den lägsta kurvan. Någon jättebebis lär ni inte få

Om du har två olika BM som mäter så kan måtten bli lite olika.

Svar på tråden bebis växer ej?!