Annelie 76 skrev 2014-04-21 20:29:12 följande:
Dumpar du karln så förlorar du 80-90kg dödvikt på en gång... Ännu mer när du slipper han vänner. Du blir i det närmaste viktlös! ;)
Kan inte annat än instämma.
Tycker vännerna och sambon verkan riktigt kassa!!
...gällande vännerna (som jag förvisso tycker går över gränsen) så får jag tyvärr säga att jag stundom fått stå ut med liknande. Jag har gått upp 15 kg, väger 85 nu och har BF bara om några dagar. Enligt mina närmare vänner så tycker dom inte att det syns att jag gått om nå vidare, bara kulan på mitten som inte heller den är så stor så de flesta som själva fått barn tror att det är månader kvar till BF.
ÄNDÅ så har en hel jävla drös med människor en förmåga att tilltala mig som just "Tjockis", ex så var vi på kalas och där fick jag förutom Tjockis höra att de var bäst att dom andra tog mat och tårta först så de skulle räcka till alla (människor jag väldigt sällan träffar och som har noll koll på mina vanor under grav). Några klappade mig även på magen som om jag vår någon allmän egen dom, blev så paff att jag inte ens klarade av att säga någonting!
Så den typen av prat och beteende verkar tyvärr vara något som är allmänt vedertaget för vissa när någon i deras omgivning är gravid. Jag tyckte det var skit jobbigt då jag inte trivs alls med min kropp just nu, så att bli kallad tjockis känns verkligen, men jag inser att dom som säger det tror att dom är roliga och att det skulle vara gulligt eller nå.
Jag tycker för visso vännerna verkar ha passerat allt för många gränser, men framförallt din partner som inte stödjer dig!
Men gällande många uttryck till gravida så är dom inte alls menade på det sättet som vi tolkar dem. Så försök att slå bort det och tänka att dom är taktlösa i sina uttalanden och helt enkelt inte fattar att det sårar, men alltså inget att egentligen bry sig om!!