• Jessicca

Hår i hjulen på gå-stolen

Har en gå-stol som min son älskar men de har fastnat mycket hår i hjulen så dom rullar knappt längre. Har försökt att lägga dom i avlopps medel och bränna bort de med en tändare men de funkar inte.. Kolla på butikens hemsida om de fanns separata hjul att köpa men de gjorde de inte heller. Har även försökt med pincett men de är för trångt. Nån med tips på hur man kan få bort de?

• Svar på tråden Hår i hjulen på gå-stolen
  • puss

hår i hjulen?? va fan är det för problem? hur kan det hända ens?  hur ser det ut hemma hos er egentligen? varför har ni så mycket hår på golvet?

*puss puss puss puss*
  • verkar

Jag har samma problem och har provat de saker du gjort också. Men har ingen lösning på problemet.

PS. Det är vare sig stökigt eller smutsigt hemma hos oss men vi är tre tjejer med långt hår. DS

Ursäkta min dyslexi
  • Jessicca
    puss skrev 2014-04-20 19:07:06 följande:
    hår i hjulen?? va fan är det för problem? hur kan det hända ens?  hur ser det ut hemma hos er egentligen? varför har ni så mycket hår på golvet?
    Klart att de kan hända! Har man långt hår plus djur hemma så fastnar de hår även om man dammsuger... Behövde inte ens kommentera om du ska hålla på och trycka ner på människor. 
  • Jessicca
    Momalicious skrev 2014-04-20 19:00:47 följande:
    Sax? Klipp klipp och sen dra ut med en smal tång eller pincett?
    Har försökt men de är för trång tyvärr :(
  • Jessicca
    verkar skrev 2014-04-20 19:24:16 följande:
    Jag har samma problem och har provat de saker du gjort också. Men har ingen lösning på problemet.
    PS. Det är vare sig stökigt eller smutsigt hemma hos oss men vi är tre tjejer med långt hår. DS
    Ja, tycker att man borde kunna köpa hjul separat! Min lilla fis drar sig fram mer eller mindre nu i den. Har inte heller smutsigt men bor väldigt litet och även om man dammsuger så är just hår svårt att se. Har man haft den ett tag så är de inte så konstigt om de kommer skit i hjulen. Borde en "vanlig normal" människa förstå.
  • puss
    Jessicca skrev 2014-04-21 10:32:13 följande:
    Klart att de kan hända! Har man långt hår plus djur hemma så fastnar de hår även om man dammsuger... Behövde inte ens kommentera om du ska hålla på och trycka ner på människor. 
    Trycka ner människor?? Lägg av. Jag undrade hur fan det kan hända. Sluta attackera.
  • puss
    Jessicca skrev 2014-04-21 10:32:13 följande:
    Trycka ner människor?? Lägg av. Jag undrade hur fan det kan hända. Sluta attackera.
  • Jessicca
    puss skrev 2014-04-21 10:58:44 följande:
    Om du läser vad du själv skriver så är de verkligen inte jag som attackerar.. Varför kommenterar du om nått som inte ens har med saken att göra? 
  • puss
    Jessicca skrev 2014-04-21 11:02:45 följande:
    Om du läser vad du själv skriver så är de verkligen inte jag som attackerar.. Varför kommenterar du om nått som inte ens har med saken att göra? 
    Jag intresserar mig för ditt problem. Då blir du hatisk och fördömande. Det får stå för dig.
  • Jessicca
    puss skrev 2014-04-21 11:22:11 följande:
    Jag intresserar mig för ditt problem. Då blir du hatisk och fördömande. Det får stå för dig.
    Eeh nej jag blir inte hatiskt och fördömande... Och om du nu är intresserad så kan du ju följa tråden utan att kommentera.. Förstår bara inte hur man kan vara intresserad av nått som inte rör en själv.
  • puss
    Jessicca skrev 2014-04-21 11:28:30 följande:
    Eeh nej jag blir inte hatiskt och fördömande... Och om du nu är intresserad så kan du ju följa tråden utan att kommentera.. Förstår bara inte hur man kan vara intresserad av nått som inte rör en själv.
    Nej du förstår inte det. Jag kan bara säga "jaså" om det.

Nu kan du sluta fokusera på mig. Har du funderat ut nån lösning på ditt problem?
  • Anna i Hult

Ta bort gåstolen, hon behöver den inte, den är mera till hinder än att den hjälper henne att börja gå ( om hon inte har något särskilt handikapp förstås).

• Jessicca
    Anna i Hult skrev 2014-04-21 23:15:18 följande:
    Ta bort gåstolen, hon behöver den inte, den är mera till hinder än att den hjälper henne att börja gå ( om hon inte har något särskilt handikapp förstås).
    De finns ju olika uppfattningar om den biten. Han älskar gå stolen och den är de ända som gör att jag får fria händer till att äta och sånt eftersom han hatar att ligga ner och sitta still funkar bara typ 3 min... Sen övar jag självklart med han att han att han ska börja röra sig själv. Sen är de mer eller mindre en avlastning för mig eftersom nyligen har opererat ryggen och kan inte bära för mycket. Gjorde de misstaget och fick göra en ny operation. Så länge han är nöjd så funkar de.
Svar på tråden Hår i hjulen på gå-stolen