• LindaMamman

Snart 12 mån, vaknar och och grinar 1 gång i kvarten på natten.

Min son fyller 1 år i början på maj. Sen ett par veckor tillbaka har han varit värre än vanligt på nätterna. Han kan vakna en gång i kvarten och grina och vända och vrida på sig. Han sover i egen spjälsäng men efter ett tag tar jag honom till min säng. Det gör ingen skillnad men jag slipper gå upp.... när han vaknar ger jag honom nappen om han tappat den (det är inte den som gör att han vaknar, ibland har han den i), buffar lite och han somnar om - bara för att vakna och grina en kvart senare. Detta kan hålla på nästan hela natten, oftast sover han lite bättre efter 3, 4 på natten - men vaknar sex och är pigg och glad! Han sover 1-2 gånger på dagen, vi har provat att låta han sova mindre men ingen skillnad på natten för det. På dagen kan han dock sova 2 timmar i sträck utan minsta pip. Varför är det så här på natten? 

• Svar på tråden Snart 12 mån, vaknar och och grinar 1 gång i kvarten på natten.
  • LindaMamman

Ingen som känner igen sig eller kan lugnande säga att det är en supervanlig fas som snart går över? 

• pixerpie

Vår var likadan från 10 mån, nu är hon snart 18 mån och det är bättre... Men se till att sova när du kan, långvarig sömnbrist ät ingen hit... Till slut så delade vi på oss så iaf en fick sova, men tog två läkarbesök för oss att inse det...
    Ta även liten till läkaren, kan va vätska bakom trumhinnan eller nåt i magen... Eller bara en fas som i vårt fall...

• LindaMamman
    pixerpie skrev 2014-04-20 15:44:51 följande:
    Vår var likadan från 10 mån, nu är hon snart 18 mån och det är bättre... Men se till att sova när du kan, långvarig sömnbrist ät ingen hit... Till slut så delade vi på oss så iaf en fick sova, men tog två läkarbesök för oss att inse det...
    Ta även liten till läkaren, kan va vätska bakom trumhinnan eller nåt i magen... Eller bara en fas som i vårt fall...
    Okej. Skönt för er att det blivit bättre! Här är problemet att det bara är jag som duger på natten... om pappan försöker vaknar han på riktigt och gallskriker... 
  • pixerpie

Så var det länge här oxå... Men hon fick så lov att gilla läget... Det var ju så illa att jag inte somnade då hon sov utan låg och väntade, nu vaknar hon snart... Så enda sättet att sova var till slut att ligga själv...

Svar på tråden Snart 12 mån, vaknar och och grinar 1 gång i kvarten på natten.