• Passme

Sova utan mitt bröst...

Min dotter 2 månader kan inte sova utan mitt bröst eller mig jämte sig. Hon sover i vagnen men ibland duger inte vagnen utan vill ha min närhet. Jag har inga direkta problem med detta utan har accepterat att hon kräver detta av mig. MEN ju äldre hon är ju mer varnor infinner sig. Så jag vill gärna ha tips om hur jag ska göra. Jag vill alltså inte behöva ligga jämte henne i timmar för att hon ska kunna sova. Och bröstet måste hon ha hela tiden. Även natten ligger hon med bröstet och jämte mig. Är jag ensam om detta? Och vad ska jag göra för att få henne till att sova utan mitt bröst?

• Svar på tråden Sova utan mitt bröst...
  • viseversa

Det jag menar är att en 2 månaders fortfarande är ett litet litet barn och ska inte behöva vänjas av med sin trygghet redan nu. Du får stå ut helt enkelt ts. 

Instagram...LOVALOVISA
  • Annelie 76

Stoppa in en napp. Visserligen får du andra problem av det men de löser kanske dina akuta problem.

• EvelinasSyster

Nä du är inte ensam om detta. Min dotter sov aldrig utan kroppskontakt förutom i vagn i rörelse sitt första halvår. Men eftersom det tydligen var ett behov hos min lilla hjälplösa bebis så fick hon det hon behövde. Hon bodde i princip i bärsjalen. Sover intill mig på natten och ammar gör hon ännu och är 14 månader men det ser jag intr som något problem. Går så snabbt att söva om henne då när hon vaknar. Dagtid och kvällstid kan hon sova själv numera, det kom gradvis från 6 månader i hennes egen takt.

• Passme

Fullt medveten att hon är liten bebis! Som jag skrev i mitt inlägg jag har inga problem med det utan mitt inlägg är för framtiden så tt jag inte ska behöva göra detta när hon blir äldre. Jag skulle ALDRIG kräva av en bebis att sova som jag vill. Utan det ska bebisen själv bestämma. Utan som sagt inlägget handlar om framtiden! Har hört att Man kan bli fast med den rutinen länge.

viseversa skrev 2014-04-19 17:31:05 följande:
    Det jag menar är att en 2 månaders fortfarande är ett litet litet barn och ska inte behöva vänjas av med sin trygghet redan nu. Du får stå ut helt enkelt ts. 
    Instagram...LOVALOVISA

• Påven Johanna

Ta framtiden när den visar sig och låt bebisen leva sitt liv vid bröstet så länge som hon behöver.

Svar på tråden Sova utan mitt bröst...