• Svorskan

Vilken fas går snabbare andra gången?

Det sägs ju att andra förlossningen går snabbare, men vilken fas då? Första förlossningen hade jag värkar hemma i 18 timmar innan dem tog emot mig på sjukhuset. Bebis var ute efter typ 4 timmar( 30 min krystvärkar). Jobbigt då, men den här gången behöver jag kanske dem där 18 timmarna hemma, eftersom min man jobbar utomlands och har svårt att komma hem på kort varsel;)

• Svar på tråden Vilken fas går snabbare andra gången?
  • Dixie

Kommer din man att jobba utomlands även när du närmar dig bf? 1an tog 11 timmar från första känning (vattnet gick) 2an tog tre timmar från första känning ( fick värkar 18.15 med 3 min mellanrum, kom in på sjukhuset 19.40 dottern är född 21.16)

• Svorskan

Ja han jobbar för ett brittiskt företag och får inte ledigt innan bf. Han är pilot och kan även riskera att vara ganska långt borta när bebis vill ut:) vi är inställda på att jag kanske får åka in ensam, men vore ju härligt med ett dygns lidande hemma den här gången faktiskt;)

• Lilla fjunet

Oftast går både öppningsskede och utdrivningsskede fortare andra gången. Så bara att hoppas på att mannen är hemma.

• Bonzan

För mig var det krystvärkarna som minskade enormt, första sonen hade 24 minuter krystvärkar och med andra så skrev de in en krystminut i efterhand för han hade så bråttom ut. 

Ska bli spännande att se hur det blir med tredje nu i augusti

• Sweetboxen

För mig har det varit typ samma under latensfasen men sen efter 5 cm då jäklar har det gått snabbare för var gång. Lycka till sen!

• Svorskan

Jag väntar också tredje nu i augusti. första var snitt pga sätesbjudning, så han räknas inte ;) krystvärkarna får gärna minska. Har inte pappan hunnit fram tills det, så kan jag väl bara köra på. :)

• Flisan79

För mig var det både och.

Första 48 tim värkar varav 40 tim pinvärkar. 30 min krystvärkar.

Andra barnet 4 tim 25 min värkar, 20 min krystvärkar.

Tredje (igångsättning) ca 6 tim värkar (hade garanterat gått fortare om det kommit igång av sig självt)
    Några få minuter krystvärkar. Typ 1-2 st.

Svar på tråden Vilken fas går snabbare andra gången?