Så trött på allt trotsande... Hjälp med tips tack
Jag blir galen...
Jag har en dotter på fyra år som plötsligt inte kan nånting alls själv... Tidigare kunde hon ta på sig kläder själv, hon kunde ta på sig skorna själv osv... Nu kan hon ingenting och bara gnäller och tycker att jag ska hjälpa henne med precis allting...
Ett annat stort problem jag har just nu är att hon gått från att borsta tänderna med tandkräm till att vägra all tandkräm... Vi har testat olika sorter, men ingenting duger längre... Jag känner bara att mitt tålamod tar slut...
Jag och hennes pappa har inget bra samarbete heller och har ofta gräl om hur vi ska hantera dottern... Det slutar ofta med att jag blir totalt överkörd och han då gett henne högre status än jag har... Så när han jobbar så ska jag försöka ta hand om en dotter som inte alls lyssnar på mig, som ställer sig och skriker att jag är dum, att jag har fel, att bara pappa har rätt osv osv... Jag har ofta tagit upp det med honom men det händer aldrig några förändringar i hans beteende mot mig... Dottern springer ofta till pappa och skvallrar och gnäller om jag säger nej till nånting... Det kan handla om att hon vill ha glass och jag säger att det blir ingen glass nu, du kan få en efter maten isf... Då springer hon direkt till pappa och gnäller vilket ofta leder till att han bestämmer att självklart ska hon kunna få en glass innan maten... Självklart väljer dottern att lyssna på sin pappa istället för på mig, för han säger ju det hon vill höra...
Så det jag vill få ut av denna tråd är att få lite tips och råd på hur jag kan försöka att hantera det hela... Det vore så himla skönt om jag ngn gg kunde få lite lugn och ro...