• Evo1

Min sambo hatar katterna

Hej,

Detta kanske är en värdslig sak, men det gnager i mig och gör mig frustrerad. Detta tär även på vårat förhållande då vi bråkar från och till nästan varje dag pga detta.

Vi skaffade två katter, i början var allting lugnt. Men allt eftersom blev min sambo mer och mer hatisk.
    De är rädda för honom då han kan springa och jaga dom och klappa händerna efter honom. Som läget är nu så vill han inte ens ha in katterna i huset längre. De är äckliga "skadedjur". Jag har sagt att om det ska funka mellan oss måste vi hitta nytt hem åt dem, men det är tydligen uteslutet. De blir kvar eller så ska han klubba ihjäl dom som han så fint säger..

Det har gått så långt att jag tom överväger att skippa detta förhållande. Jag TÅL INTE att se katterna sitta vid dörren/jama och vill in och man får inte släppa in dom. När han är på jobbet så får de komma och gå som de vill, de är helt avslappnade när vi är ensamma hemma.

Är det jag som är fjantig eller är det ett sjukt beteende vid min sambo?? Han säger att jag ser de som mina egna barn och att jag skulle kunna dö för dom! Jag har alltid älskat djur..

• Svar på tråden Min sambo hatar katterna
  • The Fugly

Det är ett sjukt beteende av din sambo. Man är inte hundra om man är ok med att "klubba ihjäl" djur istället för att försöka omplacera. Tycker jag.

• Ruggugglan

Något är ju jävligt fel med din kille. Hade jag suttit i samma sits så hade jag definitivt inte varit kvar i förhållandet.

• Evo1
    Ruggugglan skrev 2014-04-17 23:20:13 följande:
    Något är ju jävligt fel med din kille. Hade jag suttit i samma sits så hade jag definitivt inte varit kvar i förhållandet.
    Det går mer och mer utför och jag accepterar inte sådant beteende. Man skaffar inte djur som man inte ens vill ta hand om. Jag har sagt det åt honom så så så många gånger men det ska jag ge själva fan i.. Han pratar som att han vore svartsjuk på dom. "Vem vet vad ni har för förhållande".. (???) Att jag sätter dem framför mitt egna mående, kan dö för dom, väljer dom före relationen.. Jag förstår ju själv att det är INTE JAG som är problemet. Men när man är i den här sörjan så börjar man fundera...
  • Madmoiselle

Något är allvarligt fel på honom. Det låter som att han håller på att gå in i en psykos. Visst alla gillar inte djur, men man beter sig inte som din sambo och man svänger inte i åsikt så fort heller. Du måste ta kontakt med psykvården så snart så möjligt. Låt katterna bo hos en släkting eller vän tills din sambo mår bättre.

• Evo1
    The Fugly skrev 2014-04-17 23:17:02 följande:
    Det är ett sjukt beteende av din sambo. Man är inte hundra om man är ok med att "klubba ihjäl" djur istället för att försöka omplacera. Tycker jag.
    Det tycker jag med, men tydligen så är det bättre att de dör än att någon tar hand om dom som verkligen bryr sig.
  • Evo1
    Madmoiselle skrev 2014-04-17 23:24:05 följande:
    Något är allvarligt fel på honom. Det låter som att han håller på att gå in i en psykos. Visst alla gillar inte djur, men man beter sig inte som din sambo och man svänger inte i åsikt så fort heller. Du måste ta kontakt med psykvården så snart så möjligt. Låt katterna bo hos en släkting eller vän tills din sambo mår bättre.
    Jag börjar själv fundera på det. Ena studen så är han okej med katterna, nästan verkar bry sig om dem. Men för det mesta så är det bara ett par värdelösa djur och jag har hotat att ta med mig katterna och sticka därifrån, vilket resulterar i en ännu tokigare sambo..
  • Gizmo

Det är din kille som ska flytta inte du (om det inte är hans lägenhet förstås). Din kille verkar helt rubbad! 

• Birmafröken

Din sambo visar ett otäckt och respektlöst beteende mot både katterna och dig. Ta katterna med dig och stick medan du kan.

• camus

Du verkar ha ett osunt förhållande till katter. Jag förstår din sambos frustration, även om den tar sig ett lite överdrivet uttryck. Kvinnor som lever i symbios med katter är avtändande. 

Svar på tråden Min sambo hatar katterna