• CinnamonGirl

Katthår

Jag har katt och då finns det naturligtvis katthår överallt i bostaden. Det går åt många klädrollers för att få bort det värsta från kläderna. Glad

Har en fleecefilt både i soffa och säng, och hur mycket jag än tvättar dem och kör i torktumlare så är de ändå håriga. Har även en jacka i ull som drar åt sig katthår trots att jag alltid hänger upp den på hatthyllan och så att katten inte kan komma nära den. Kör med roller, men det är svårt att få den ren från hår.

Kan man få bort håren på nåt annat sätt än tvättning, torktumling och roller? kanske tvätta med nåt? Eller är det bara inse att dessa material inte fungerar ihop med katt (eller pälsdjur ö.h.t.)?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Katthår
  • Lindsey Egot the only one

Det är nackdelen med pälsdjur. Man har deras äckliga hår överallt och i mitt tycke är det ofrächt. Hatar att besöka folk med pälsdjur för man får ta av sig alla kläder i hallen när man kommer hem och lägga i en säck och gå med till tvättstugan annars har man djurhår hemma också

• Majsan70

Tyvärr är det ju så att man får dras med hår när man har djur o då särskilt katt. Vi rollar massor härhemma med våra 6 katter, två hundar samt att vi även har en häst som ju fäller o det följer ju med hem det med. MEN vi har köpt en särskild svamp i zoobutiken som vi använder till gardiner och möbler och mattor osv. Den tar bort massor med hår och är helt grym. Funkar dock mindre bra på just kläder anser jag. Vad gäller filtar så köper jag billigare varianter och byter när det behövs. Sen har katterna filtar utlagt i soffan o på en del andra ställen som de ofta väljer att ligga på framför att ligga rakt på kuddarna i soffan. 

Svar på tråden Katthår